Volgorde doorkomen tandjes

In welke volgorde komen bij jullie kinderen de tandjes door?
Leah heeft eerst de onderste 2 tandjes gekregen, daarna de bovenste 2 tandjes, onlangs zijn daarnaast (dus boven) nog 2 tandjes gekomen.
Eigenlijk wacht ik nu op de 2 tandjes naast de onderste 2, maar het lijkt erop dat er eerst kiezen doorkomen.
Benieuwd of er meer zijn die een wat andere volgorde dan gebruikelijk hebben......

Onze dochter doet het inderdaad iets afwijkends. Ze begint met die twee die jij nu verwacht had. Daarna kreeg ze de middelste 2 boven, en daarna 1 van de middelste twee onder. Gelukkig kwam de andere middelste ondertand'al' 1,5 mnd na de vorige, haha!

twee weken geleden kwam er aan de bovenkant nog een tand door, en nu is het wachten op de 8e.

Ons meiske is nu 15 mnd, en nog geen kiezen te zien.

Ach, onze zoon is ook laat. Hij is nu net 2,5 jr, en moet nog steeds 4 kiezen!!!

Groetjes allemaal

Hoi,

Mijn jongste kreeg al met 4,5mnd de bovenste voortanden, toen 2 onder, weer 2boven en nog 2onder, nu zijn 3 kiezen door en de 4e komt eraan samen met 1snijtand, dus tussen de tanden en de kiezen zit aan beide kanten nog een ´gat ´ voor de snij tanden.

Mijn middelste had het nog vreemder die kreeg eerst 1tand boven alleen de 2e tand boven zat links ernaast, dus toen had hij wel 2 voortanden, maar die zaten dus niet in het midden,,haha, maar alles is goed gekomen hij is nu 4 en heeft een mond vol!

De volgorde van tanden kan nogal wisselen per kind!

Gr MJ

Hoi Hannah,

Isabelle begon met 6 maanden met de 2 ondertanden in het midden, toen linksonder nog 1 met 9maanden, met 10,5 maanden kreeg ze de 2 voortanden boven tegelijkertijd en 1 maand later 1 tand boven,  toen kwam er eerst een kies onderaan en toen pas de laatste tand boven.  

Inmiddels heeft dus nu 8 tanden en 3 kiezen en  zijn de 4-de kies en de 1-ste snijtand boven "op komst", met alle leuke bijkomende klachten. (lang leve chamodent!!! )

Nou, zo ging het dus bij Isabelle.

Liefs Monica

Wat grappig Hannah,

Bij mijn zoontje is de volgorde precies hetzelfde. Hij was vrij laat met zn eerste tandjes onder, zo rond de 11 maanden. Rond 1 jaar kreeg hij twee tandjes midden boven. Vorige maand nog twee tandjes boven en afgelopen weekend zag ik dat er onder een kies aan het doorkomen is. Hij heeft nog steeds een lieve babyglimlach met die twee tandjes onderin.

groetjes van Margriet, moeder van Maris nu bijna 15 maanden.

ps. Ik las in een ander topic dat jij 's ochtends nog borstvoeding geeft. Dat doe ik ook nog, dus misschien verklaard dat de "rare" volgorde.

@Grietje, wat grappig dat onze kinderen dezelfde tandjes-volgorde hebben....
Hier ook nog steeds zo'n schattige babyglimlach met maar 2 tandjes (krijg er vaak nog opmerkingen over, mensen zien dan vaak niet dat ze ook al 4 boventandjes heeft). De kiezen zijn hier nog niet door maar wel flinke bobbels (en nog niets te zien naast de 2 ondertandjes).
Ja, ik geef nog bv 's ochtends, wat leuk dat jij dat ook nog doet. Ik vind het wel een erg speciaal moment. Op andere momenten van de dag wil Leah niet meer, dus ik vind het wel prima zo. Leah wijst al naar het grote bed als ze 's ochtends uit haar bedje komt, waar ik haar altijd even borstvoeding geef. Vindt Maris het ook nog altijd zo'n fijn knuffelmomentje?
Groetjes!

Maris heeft dit weekend twee keer een (onder)tandje door zn bovenlip gehad, toe hij viel. Hij wil soms harder lopen dan zn beentjes kunnen bijhouden en dan is het weer boem.

@hannah: Ja maris (en ik) geniet erg van het knuffelmomentje s'ochtends aan de borst in bed. Ik vind het fijn dat ik nog een half uurtje langer kan dutten en soms valt Maris onder het drinken weer in slaap.

groetjes Margriet

Terug
Bovenaan