Volgorde slapen-eten-spelen

<p>Hallo allemaal,</p><p> </p><p>Mijn zoontje is nu twaalf weken en ik ben een beetje zoekende naar een prettig ritme in voeden en slapen.</p><p>Ik lees steeds dat de aangeraden volgorde is: slapen, voeden, spelen.</p><p>Maar mijn zoontje krijgt om de ca 3,5 de fles en kan maar zo'n 1,5 tot 1,75 uur wakker blijven. Dus dat komt niet uit met de volgorde :)</p><p>Hoe doen jullie dat?</p><p>Slaapt jullie kindje soms twee keer tussen de voedingen door?</p><p> </p><p>Ben benieuwd naar jullie ervaringen!</p>
 
Ik doe het zo met mn dochter;
ze wordt wakker, ik verschoon haar en geef dan de fles. Dan ga ik meestal met dr praten of muziek luisteren of voorlezen en zet ik haar in de wipstoel of in de box totdat ze moe wordt. Dan breng ik haar weer naar boven in bed en gaat ze slapen. Soms wordt ze tussendoor wakker en huilt ze even maar valt dan ook wel weer in slaap. Als ze wakker blijft zet ik haar meestal in de wipstoel tot aan haar volgende voeding (is meestal niet lang nadat ze wakker is) en ze begint het riedeltje weer van voor af aan!
 
Gewoon laten slapen als hij moe is, en afwachten wanneer hij wakker wordt voor de fles? Ik heb mijn dochter nooit wakker gemaakt voor een voeding. Als ze honger hebben, komen ze wel. Dan maar een half uurtje later
 
Gewoon laten slapen als hij moe is, en afwachten wanneer hij wakker wordt voor de fles? Ik heb mijn dochter nooit wakker gemaakt voor een voeding. Als ze honger hebben, komen ze wel. Dan maar een half uurtje later
 
Terug
Bovenaan