Volgorde Tandjes


Hallo

Even een vraagje over de tandjes. Naar mijn weten komen eerst de onderste twee tandjes door en daarna de bovenste twee....en daarna ben ik het even kwijt! Maar bij mick zijn nu de onderste twee door....en nu volgt er een rechtsboven, maar dit is niet de voortand....niet de hoektand (volgens mij want meneer laat je niet echt kijken) maar volgens mij die naast de grote voortand.

Ik vond het een beetje raar, denk niet dat het kwaad kan maar heb het eigenlijk nooit gezien! Iemand anders hier ervaring met andere volgorde van doorkomende tandjes??

Doei Doei


 
Hoi,
Da's niet raar hoor, dat komt vaker voor. De meest voorkomende volgorde is idd de ondertandjes en dan die van boven, vervolgens die ernaast.
Maar het komt ook regelmatig in een andere volgorde voor. Mijn jongste kreeg de ondertanden, vervolgens 1 boventand. Ik smeren met dentinox op de plaats waar de andere boventand door zou komen...zit er ineens een tand aan de andere kant!
Ik zelf ben zelfs  met een hoektand geboren.
Sil
 
Hier ook een andere volgorde. Mijn dochter heeft de boventandjes naast de twee middelste tandjes als eerste..  net een draculaatje. Maar onder en boven in het midden komt volgens mij nu alles tegelijk door. En ze is ooknog zwaar verkouden en koortsig. Het arme kind.
 
hoi

Ja ik heb ook eens iets gelezen over volgorde , maar daar trekken de kleintjes zich niets van aan.
Mijn dochter nu 7 maanden kreeg bij vier maanden eerst twee onder daarna 4 boven en nu komen de bovenhoektandjes door.
Uiteindelijk hebben ze een heel gebit hi hi.
Hopelijk heeft je kindje er niet zo veel last van.

groeten auriske mama van lianne.
 
Hoi,

Mijn dochtertje begint nu met haar tandjes. Links boven (hoektand??) zit nu een grote bult. Ben benieuwd hoe lang het nog duurt! Ze is ook errug verkouden en koortsig.

Groetjes Janine
 
Mijn dochter (10 mnd) had ook een rare volgorde: ze kreeg eerst 2e snijtand boven (dus niet de middelste), toen die ernaast. Zag er een beetje vreemd uit (de oma's geloofden het pas toen ze het zelf zagen). Gelukkig braken al snel de onderste 2 en de andere boventanden door. Ze heeft er nu dus 6 (4 boven, 2 onder). Dit gebeurde allemaal in 3 weken tijd, maar is nu alweer 5 weken geleden. Geen idee waar de rest blijft! Haha. Wel een mooi gezicht hoor, zo'n rijtje tanden. Heel ander (lache)bekkie.

groetjes Mireille
 
Terug
Bovenaan