Volgorde van de namen

<p>Hoi hoi,</p><p> </p><p>Al sinds voor de zwangerschap hebben mijn man en ik de namen voor ons kind uitgekozen, we kwamen er op uit dat de tweede naam de roepnaam moet worden omdat we (vooral ik) de namen andersom niet mooi vinden staan. </p><p> </p><p>Het probleem is dat de ene naam begint met een ‘n’ en de andere ermee eindigt. Voorbeeld:</p><p>Jan Niels vind ik dus niet klinken maar Niels Jan wel. En dan zou Jan de roepnaam worden. </p><p> </p><p>Ik weet dat dit misschien overkomt als een dom probleem maar naarmate de uitgerekende datum dichterbij komt ga ik steeds meer twijfelen of het niet vreselijk ingewikkeld is om de tweede naam als roepnaam te gebruiken. </p><p> </p><p>Hoe zien jullie (aanstaande) moeders dit?</p>
 
Ik denk dat de tweede naam als roepnaam gebruiken niet vreselijk ingewikkeld is. Alleen op vliegtickets zal dan altijd de eerste naam komen te staan. Ik zou gewoon doen wat jullie het mooist vinden :)
 
Mijn neefje heeft ook zijn tweede naam (van de vier) als roepnaam. Niet ingewikkeld, alleen inderdaad met vliegtickets extra opletten (omdat anderen vaak niet weten dat zijn 'echte' naam een andere is dan zijn roepnaam en dan een vliegticket op de verkeerde naam boeken). Lekker doen joh!
En ik begrijp je 'probleem' wel hoor, het eindigen van de ene naam met de beginletter van de andere zou mij ook kunnen storen. 
 
Terug
Bovenaan