volgorde verschonen, voeden

Hoi,

Wij hebben een dochtertje van nu bijna 3 weken. Van de kraamhulp kregen we de tip om haar eerst te verschonen, daarna te voeden en dan weer te laten slapen. Op zich gaat het laatste prima; na de voeding is ze redelijk uitgeput en gaat ze altijd braaf slapen. Het eerst verschonen is echter steeds opnieuw lastig (ze huilt dan en wil natuurlijk eigenlijk al drinken...). Ik vroeg me af welke volgorde jullie hanteren en wat jullie ervaringen hiermee zijn.

Groeten, Sandra

hoi,
Ik verschoon altijd voor het vooeden, Als ik het andersom doe gaat ze namelijk vaak spugen als ik de beentjes op til.
Misschien kun je je baby een beetje afleiden door vast een fopspeen te geven tijdens het voeden?
groeten Elke

Hoi!!

Ik verschoon mijn zoontje van 12 weken altijd pas na de voeding, en soms tussendoor.
Als ik hem ervoor verschoon kan ik hem na de fles alsnog verschonen want na zijn fles plast of poept hij zijn luier weer vol!!Af en toe verschoon ik hem dus tussendoor, dat doe ik alleen als hij tijdens zijn fles in slaap dreigt te vallen.

Groetjes Daphne (moeder van Owen 12 weken)

hoi

Mijn zoontje is nu 11 weken. Vanaf het begin doe ik eerst verschonen dan voeden.
Ik heb er goede ervaringen mee. Af en toe, poept hij tijdens een voeding,dan verschoon ik hem meteen.

Meestal valt hij na of tijdens een voeding inslaap, als ik hem daarna verschoon is hij meteen weer wakker.

groet

Hé!

Ik verschoon mijn dochtertje tussen de 2 borsten in. Dus eerst een borst, dan verschonen en dan weer een borst.
Dit gaat eigenlijk heel goed. Ze poept vaak tijdens de eerste borst, dus als ik ervoor verschoon, kan ik erna nog een keer. Wordt dan een beetje dure hobby.
Ook is ze meteen wat wakkerder voor de 2e borst. Zeker de laatste voeding is dat wel handig. Ze is anders dan zo slaperig.
Meestal is ze na de voeding dan wel wakker, maar dan gaat ze juist beter slapen.
Succes!

Groetjes, Kar (mamma van Vlinder 29-10)

Terug
Bovenaan