Volkomen stuitligging!

Helaas vandaag te zien gekregen op de liggingsecho dat de kleine in een volkomen stuit ligt. 3 verschillende vk's hebben me vanaf week 32 verteld dat 't was ingedaald met het HOOFDJE. Ze hebben het maar in 1% van de gevallen fout en daar komen ze achter d.m.v. de echo.. Nou ik behoor dus tot die ene 1%! Ook was mijn bloeddruk te hoog. 135/90 dus meteen richting ziekenhuis. Eiwitten in de urine, hoge bloeddruk, oedeem, maar wel schoon bloed dus nu weer thuis. Donderdag (precies 36 wk) eerste draaipoging doen en hopen dat het goed gaat en dat m'n symptomen van zwangerschapsvergifteging niet erger zijn geworden.. anders word ik toch een 'verplichte' mei mama.

Sorry voor hte lange verhaal.. moest even van me af schrijven!

Jeetje dat is ook wat..hopelijk nemen de klachten af zodat je nog wat langer van 't getrappel mag genieten! En wat betreft die draaipoging zou 't fijn zijn als 't lukt. Ik denk dat ik in jouw situatie niet kies voor draaien en voor de keizersnee ga..maar dat moet ieder voor zichzelf weten gaan ze na die draaipoging weer een echo maken?lijkt me wel fijn voor je!En ligt die kleine wel al helemaal ingedaald? Nou sterkte en doe rustig aan!

oei hopelijk gaat de zw.vergiftiging niet doorzetten!! hou het goed in de gaten! las net een dramaverhaal in de nieuwe WIJjongeouders... ga liever 3x te vaak naar het ziekenhuis als 1x te laat hoor!!
en hopelijk lukt het draaien!! hier ligt de baby nu nog in hoofdligging, maar moet nog 8 weken dus tkan ook nog draaien, ook al verwachte de vk het niet!

@ elisemier:
Ik ga ook liever te veel naar het ziekenhuis dan te weinig. Ben met 24 weken ook al opgenomen geweest in het WKZ maar dan voor een te lage bloeddruk. Bij de 27 weken (pretecho) lag ze ook al zo en nu 9 weken later dus nog steeds. Dus ik hoop voor jou dat ze ook is blijven liggen ;)

@ ron-michelle:
Ik kreeg de keus niet eens om gelijk te kiezen voor een keizersnee. Ik werd doorgestuurd om het te laten draaien en meer werd me niet verteld! Zoiezo is er maar 40% kans dat het lukt, maar m'n placenta ligt aan de voorkant en ik draag diep dus hoeveel kans heb ik nu nog?

Doe alsjeblieft rustig aan mtt de zwangschapsvergiftiging! Ik heb het zelf gehad bij de eerste en wist niet precies wat het nou in hielt. Dus heb ook niet echt rustig aan gedaan en toen is de kleine met 35 weken gehaald dmv keizersnee.
Dus als ze zeggen dat je rustig aan moet doen, doie het alsjeblieft!
Groetjes Ingrid

oooooooooooo wat een verhaal... en wat een toeval... 1% is dan toch altijd iemand anders... voor je gevoel...
zelf krijg is volgenden week te horen of ik ook niet een verplicht mei moeder word...
laten we er beid maar op hopen dat we lekker de natuur de natuur kunnen laten zijn en in juni (of eind mei) mogen bevallen...

succes!!!

Jeetje, dat is wel schrikken dan zeg! Zoveel tegelijk!
Hier ligt de baby nu ook in een stuit. Eerst lag hij/zij wel met zn hoofd naar beneden, maar hij is omgedraaid. Ik ben nog maar 32w4d, dus kan nog makkelijk weer draaien. Hoewel hij al wel een stukje ingedaald is. Hoop dat ie nog draaid...
Voor jou hoop ik dat de draaipoging lukt en dat je niet erge zwangerschapsvergiftiging krijgt! Veel sterkte en succes!

Terug
Bovenaan