volle melk met kindermeel

Wie heeft er ervaring in volle melk met kindermeel??
Mijn zoontje drinkt slecht(5 maanden).
Nu zeggen mijn oude buurvrouw,gebruik volle melk met kindermeel.is ongeveer het zelfde,krijgt toch genoeg binnen Ze heeft het bij haar dichter ook gebruikt.Onder tussen zijn we verhuisd en nu hoor ik de nieuwe buurvrouw ook dit verhaal,ze heeft het ook voor haar dochter gebruikt,wie heeft ervaring in dit,of tips voor slecht drinken,Hij komt nog steeds om de 3 soms 3 en een half uur,hij krijgt flessen van 165 maar laat vaak 80/90 ml staan,s'nachts komt hij ook nog om een voeding,wie heeft tips!!!

hoi hoi,

Misschien zou je kunnen rekken zodat er 4 uur tussen zit, dan heb je kans dat hij ook beter drinkt!
Dat is in het begin wel even moeilijk, maar mijn ervaring is dat zo'n kleintje daar snel aan went.
Wel vervelend voor je!

Komt hij wel op de 500 cc per dag?dat is het minimale wat ze echt aan vocht moeten binnen krijgen namelijk.

Mijn zoontje drinkt op dit moment ook slecht, maar dat is een fase, niet fit en even zo'n periode van minder drinken, bij jouw zoon is het altijd al zo begrijp ik?

groetjes!

tja, ik moet zeggen dat het enige dat ik dacht toen ik je bericht las was "wat is daar mis mee??" elke 3 uur 160 ml is toch prima??? en dan hij 's nachts niet doorslaapt; sommige kinderen doen dat nou eenmaal sneller dan anderen! mijn dochter van bijna 2 wil nog steeds soms een fles 's nachts (ok, da's ook niet echt normaal ) en ook mijn zoontje van bijna 5 maanden slaapt nog lang niet door. Het lijkt misschien dat babies door moeten slapen omdat je vaak om je heen hoort van kinderen die dat al wel doen, maar elk kind is anders. Als je het echt niet fijn vindt kan je het even navragen bij het cb maar volgens mij kan je er niets aan doen. Volle melk zou ik zowiezo niet doen, klinkt nogal ouderwets vind ik, erg vet en weinig vitaminen...
succes in ieder geval, laat je even weten over de melk als je het navraagt?
liefs Stephanie

Hallo,

zoonlief hiero, 5,5 maand oud drinkt ook zeer slecht. Nu meng ik zijn voeding samen met rijstebloem en voer het op als papje.....hij krijgt nu 4 voedingen per dag en met de lepel gaat dit zeer goed moet ik zeggen, hij krijgt nu ipv 500 ook weer 800 op een dag binnen en krijgt `s nachts als ie wakker word wat venkelthee en `s ochtends fruit tussendoor en `s avonds een potje groente.....

Echt, probeer eens te lepelen.......

Groetjes Denise mv. Yoëll

hoi
bedankt voor jullie reactie.
overdag gaat het op zich wel goed,het lepelen,alleen wel een rotzooi en er gaat tog wat tijd in zitten,in het weekeind heb ik tijd zat maar door de weeks word het nog moeilijker,ik heb nog twee kids.
overdag gaat het lepelen wel goed alleen de fles/papje van ongeveer 7 uur,wil hij niet zowel pap als fles,als maar huilen.en die van half 11   preccies het zelfde.s nachts gaat het wel maar laat dan 80/90 ml van de 165 ml staan.
Kan het aan de merk voeding liggen,ik gebruik similac,mag ik echt niet eerder op opvolg melk,hij is nu 5 maanden.
Ik word er echt niet goed van,telkens mnet voor de voeding,denk ik al kijken hoor daar gaan we weer, en ja hoor daar gaan we weer, ik durf niet eens op visite te gaan bij iemand,erg hé.help help

Miss. is hij flauw van de smaak van je voeding, dit heeft Yoëll ook een tijdje gehad, toen heb ik de rijstebloem afgewisseld van vanille naar naturel of van Biobim (verkrijgbaar bij reformzaken) hier zitten wat granen in (geen gluten hoor).
Ik zit er ook al over na te denken om over te stappen op opvolgmelk, maar ik moet nog twee weken wachten dus dat houdt ik denk ik wel vol.....ik heb wel al groente gehaald vanaf 6 maand en daar ben ik gister mee begonnen .....hij smikkelt daar beter van als van de potjes vanaf 4 maand.

hoi, bedankt voor jullie reactie.Vandaag gingen de flessen goed,wel met een schepje(similac schepje) rijstebloem er in,ik ga toch opvolgmelk proberen,om en om dan kan hij alvast wennen.de pakjes van bledilac van bledina (melk met kindermeel) vind hij fantasties,is vanaf 4 maanden maar zit wel opvolgmelk in,dan mag opvolgmelk wel,ik snap het soms niet hoor.Hoe weet je nou of je kind niet eerder aan opvolgmelk toe is,ieder kind is toch verschillend,fruithapjes beginnen veel mensen ook veel vroeger dan aangegeven staan en rijstebloem hetzelfde verhaal.Waarom dan niet met opvolgmelk????
ik snap het soms niet.hahahahha
groetjes samantha....mama van.larissa (19-02-2002),lisanne (17-05-2003) en joey (15-08-2006)

Terug
Bovenaan