volle melk

Hallo,

zijn er hier ook moeders die hun kleine vanaf 12 maanden gewoon volle melk geven ipv opvolg 3 of peutermelk ??
Ik was dit van plan maar de meningen zijn hier vlgs mij over verdeeld...
 
Hoi,
Misschien kan je beter gewoon half volle melk geven is minder vet.

Vaak word nutrilon 3 gegeven als er slecht gegeten word ivm met extra vitamines enz.

Maar als je kindje goed groeit en normaal op gewicht is en goed eet. Zou ik gewoon melk geven.

Groetjes
 
Hoi,
Hier op het cb hebben ze me onlangs verteld dat ze v.a. 12 maanden gewoon halfvolle melk mogen hebben en dan ook normaal met de pot mee kunnen eten. Wel hebben ze dan vitamine d nodig...Wij zijn hier nu langzaam op halfvolle melk aan het overstappen.Ze drinkt nog 500cc melk, hiervan is dan 100cc halfvol en de rest gemaakt met groeimelk. Dit bouwen we dan langzaam op. Wel wil ik zeker weten dat ze hierop gewoon goed groeit, het is nl.een lichtgewichtje van 9 kilo...
 
Ja hoor, wij zijn vanaf 12 maanden volle melk gaan geven. Veel kleine kindjes krijgen tegenwoordig te weinig vet binnen, dus daarvoor hoef je beslist niet over te stappen op halfvol.
Verder wil ik je deze link niet onthouden, waar je kunt lezen over een onderzoek waaruit zou naar voren komt dat kindren die opgroeien met boter en volle melk minder last zouden krijgen van asthma.
http://www.nutraingredients.com/news/news-ng.asp?id=35000-benefits-of-full

Groetjes,
Michelle.
 
Terug
Bovenaan