volle of halfvolle melk?

Haai,
Ik ben benieuwd wat jullie doen..... Mijn zoontje is net 1 jaar geworden en ben nu overgestapt op gewone melk!  's morgens krijgt hij een papfles met gewone melk en  
's avonds nog opvolgmelk met pap! Maar, wat is nu beter! Volle of halfvolle melk? Hij krijgt ook volle yoghurt, maar dat is omdat dat minder zuur is! Wat doen jullie?
Groetjes Cal
 
Omdat we zelf halfvolle melk drinken, ben ik dat ook gaan geven (2 soorten melk kopen ging me echt iets te ver). Ging prima en hij is een goede eter, dus krijgt echt genoeg calorieen binnen. Hij is een stevig mannetje, ha ha!

Ik zou gewoon beginnen met wat voor jou het makkelijkste is. Bij ons op CB vinden ze halfvolle melk prima. Als je kindje een moeizame eter is, die laag in zijn gewicht zit, dan zou volle melk misschien beter zijn, denk ik. Ik heb ook wel eens van moeders met erg slanke kindjes gehoord, dat ze dat advies kregen.
 
Omdat wij een te hoog cholesterolgehalte in de familie hebben zitten(erfelijk) ben ik opgegroeit met alleen magere producten.(magere yoghurt, magere melk etc)
Vorige week ben ik bij CB geweest en vroeg ik of dat mocht of dat het per se volle of halfvolle moest zijn. Ik kreeg als antwoord dat alleen de vetten eruit zijn gehaald en dat de andere voedingsstoffen gewoon aanwezig zijn. Ik ga straks dus magere melk geven en dat was geen probleem. Mijn dochter is zelfs aan de lichte kant, maar dat betekende niet dat ik extra vetten moest gaan geven. Dus ik neem aan dat je dan gewoon halfvolle kan geven hoor...

groetjes
 
quote: Cboland schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('24-05-2009 09:12:25'));

Haai,
Ik ben benieuwd wat jullie doen..... Mijn zoontje is net 1 jaar geworden en ben nu overgestapt op gewone melk!  's morgens krijgt hij een papfles met gewone melk en  
's avonds nog opvolgmelk met pap! Maar, wat is nu beter! Volle of halfvolle melk? Hij krijgt ook volle yoghurt, maar dat is omdat dat minder zuur is! Wat doen jullie?
Groetjes Cal



Makkelijke vuistregel is: volle kinderen geef je halfvol, halfvolle kinderen geef je vol.
So wie so tot ze een jaar of 3, 4 zijn absoluut geen mager, doordat daar geen vet in zit zijn de eiwitten belastender voor de nieren, en vet hebben kinderen nodig voor o.a.  een goede hersenontwikkeling en groei. Ook vanwege de vitamine A en D die wel in vol en halfvol maar niet in mager zitten.
Optimel is niet geschikt voor kinderen! Mager en zoetstoffen, dat is echt een dieetdrankje voor volwassenen (en dus i.t.t. wat op de verpakking staat niet 'gezond').
 

Oke halfvol is het dus :)

Makkelijke vuistregel is: volle kinderen geef je halfvol, halfvolle kinderen geef je vol.
So wie so tot ze een jaar of 3, 4 zijn absoluut geen mager, doordat daar geen vet in zit zijn de eiwitten belastender voor de nieren, en vet hebben kinderen nodig voor o.a.  een goede hersenontwikkeling en groei. Ook vanwege de vitamine A en D die wel in vol en halfvol maar niet in mager zitten.
Optimel is niet geschikt voor kinderen! Mager en zoetstoffen, dat is echt een dieetdrankje voor volwassenen (en dus i.t.t. wat op de verpakking staat niet 'gezond').

Maar dat mager slecht is, heeft zelfs de kinderarts niet gezegd. Maar dat zal dan wel komen door oa. het te hoog cholesterol gehalte. Wij zijn allemaal opgegroeit met magere producten en we hebben toch genoeg vetten binnen gekregen. Maar dan zullen wij wel een uitzondering zijn....

 
Hoi

Ik vroeg me steeds af of dat ik optimel aan Nick mag geven omdat hij gewone melk niet drinkt nog geen druppel vandaar dat ik optimel heb geprobeerd, nu lees ik dat dit niet goed is maar ja wat dan wie heeft er tips ik wil geen chocomelk of fristie gaan geven.
Fruitmelk uit een pak lust ie ook niet .
Het is niet zo dat ik het niet geprobeerd heb maar krijg het er allemaal op geen enkele manier in .
Mag karnemelk wel dan?

Graag tips alvast bedankt.

Groetjes M.L
 
quote: ml 72 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('24-05-2009 23:02:49'));

Hoi

Ik vroeg me steeds af of dat ik optimel aan Nick mag geven omdat hij gewone melk niet drinkt nog geen druppel vandaar dat ik optimel heb geprobeerd, nu lees ik dat dit niet goed is maar ja wat dan wie heeft er tips ik wil geen chocomelk of fristie gaan geven.
Fruitmelk uit een pak lust ie ook niet .
Het is niet zo dat ik het niet geprobeerd heb maar krijg het er allemaal op geen enkele manier in .
Mag karnemelk wel dan?

Graag tips alvast bedankt.

Groetjes M.L

Gewone karnemelk of yoghurt aangelengd met wat water of vruchtensap is prima.
 
Terug
Bovenaan