volle yoghurt?

Onze dochter Marissa wordt over 4 dagen 6 maanden. Vandaag hebben we bij het Consultatieburo een nieuw voedingsschema gekregen. Ze zit nu op 5 flessen met tussendoor fruithapje en groentehapje (welke ze niet lekker vindt). Het nieuwe schema bevat volle yoghurt. Maar nu lees een paar keer dat dat pas met 7 maanden gegeven mag worden. Zijn er meer moeder die dit al geven.

Het nieuwe schema is:

fles 180 cc + 6 scheppen friso 2  + 2 scheppen nutrix
fruit
pap op een bordje (5 scheppen bambix)
150 cc volle yoghurt via een lepeltje
groente (aardappelen en vlees)
fles 180 cc + 6 scheppen friso 2+ 2 scheppen nutrix

Hoi Bianca,

Ik weet niet of ik je hiermee help maar mijn zoon is nu 8 maanden en op het consultatie bureau zeggen ze dat ik hem pas met 9 maanden yoghurt mag geven.Dit omdat er eiwitten in zitten en ze niertjes dat nog niet aankunnen.. ???
Je moet gewoon doen wat jij denkt dat t beste is...Ik wacht er nog n maandje mee.
succes.groetjes

Hoi,

Wij geven onze dochter van af zeven maanden volle yoghurt het gaf bij haar geen problemen en ze vindt het heerlijk. Wat je kan doen is het gewoon eens langzaam proberen door eerst een paar lepeltjes te geven en kijken hoe het gaat. Ik heb ook wel eens gelezen dat je het eventueel wat kunt verdunnen met water.

Ik heb veel aan het introductieschema dat staat op de BV site je kunt het ook prima gebruiken als je geen BV geeft. Het staat op borstvoeding.com dan het voedselintroductie schema vanaf 6 maanden.

Groetjes Marian

Terug
Bovenaan