Volledig kolven

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Op 12 juli ben ik bevallen van onze dochter met 38 weken. Na een aantal dagen aan de borst te hebben gelegd (hapte niet goed) ben ik overgestapt naar volledig kolven omdat mijn melkproductie goed is.

Tot nu toe gekolfd de afgelopen dagen:
17 juli: 775 ml
18 juli: 750 ml
19 juli: 900 ml
20 juli: 765 ml

Mijn kolfschema (6× per 24u) ziet er als volgt uit:
Circa
06:30
11:00
14:30
18:00
21:30
02:00

Mijn kraamzorg adviseerde om in ieder geval mijn huidige schema 3 weken aan te houden. Het liefst kolf ik zometeen om de 4 uur en laat de nachtvoeding weg. Iemand tips over hoe ik geleidelijk mijn schema kan aanpassen zonder dat dit ten koste gaat van mijn melkproductie?

Ik denk dat the vooral zelf niet gaan experimenten hoe je lichaam reageert.het nacht kolven weglaten lijkt me de eerste 3 maanden, als je melkproductie zich nog reguleert geen goed idee omdat dan je prolactine het hoogst is.

Ik heb echt enorme overproductie gehad, ook toen ik naar 4x per dag kolfde als volledige voeding. Ik wilde dan wel elke 6 uur, ook snachts. Baby werd dan ook wakker dus dat voelde sowieso logisch.

Ben je nog van plan om direct uit de borst te voeden? Want daar kon ik na 7 weken op overstappen (baby hapte wel goed aan toen) en dat was zo veel chiller dan kolven.

Als je meer wil slapen, kan je denk ik beter wel snachts tussen 0-4 kolven (weet het, niet leuk) en dan daarna langer doorslapen als er iemand anders is die je baby een flesje kan geven.

Ik zou even een lactatiekundige inschakelen om je advies te geven en om je te helpen met aanleggen. Mijn zoontje was ook met 38 weken geboren en moest het drinken uit de borst leren. Dat ging per week steeds beter.

Mijn lactatiekundige was heel erg anti kolf (want niet vol te houden), dus die gaf me weinig aanwijzing vond ik. Je zou ook veel informatie kunnen vinden op de Reddit over exclusive pumping

Terug
Bovenaan