voogdij

hoi hoi

vraagje wie heeft er voogdij geregeld bij de notaris in testament. dat wanneer jij en je partner allebei overlijden de voogdij van je kinderen al vast staat.

wij willen die waarschijnlijk wel goed.
maar ik vind het ook wel lastig want dan stoot je misschien ook andere mensen voor hun hoofd en hoe weet je nou wie je kiest of dat de "goede" is haha.

heyhey

wij hebben het wel laten doen, voordat we getrouwd waren.
als eerste stond bij mij mijn vriend (nu dus man, maar wat wij toen niet wisten was dat hij 2 verschillende formulieren had moeten invullen bij de aangifte dus nathalia had wel zijn achternaam, maar hij had niet de voogdij)
mochten wij allebij overlijden nemen mijn ouders nu de taak op zich. mijn moeder is thuis, vader werkt. idiale gezinssituatie dus. zijn hun te oud (stel dat hun het over 16 jaar niet meer aankunnen, dan is aleiyah nog geen 18) gaan ze inprinciepe naar mijn broer toe. maar er is dan altijd het spreekrecht van de kids zelf.

bij ons was de keuze niet zo moeilijk eerlijk gezegd. het sprak voor zich dat mijn ouders/broer voogd zou worden.

zijn moeder zou het niet aan kunnen. is alleenstaand en moet werken. daarbij heeft ze lichamelijke problemen (mijn moeder ook wel, maar die zou het nog aan kunnen)
zijn broer heeft niks met kinderen, die kiest samen met zn vriendin liever voor het werken.
zijn vader+vrouw... daar heb ik eigenlijk niks goeds over te zeggen. amenooit niet dat ik daar mijn kinderen stop!

waarom hebben wij een testament op laten bouwen?
zodat er geen getouwtrek aan mn kids kom en voor mn eigen gemoedrust en dat de kids (als ze oud genoeg zijn) weten waar ze naar toe gaan als wij overlijden.

het zijn geen leuke onderwerpen, maar toch erg noodzakelijk.

zo heb ik ook een boekje liggen waarin ik heel mijn begravenis zelf heb geregeld (en mijn man ook)
dit om de keuzes voor de ander makkelijker te maken.
een kist uitzoeken bv. welke kist zou mijn man mooi vinden? daar wil je gewoon allemaal niet aan denken, als je je man verliest.
die keuzes zijn dus allemaal al gemaakt zodat alleen het boekje aan de ondernemer gegeven hoeft te worden.
ook staat daarin wat ik mee mn kist in wil nemen (iets kleins van de kids zoals een knuffel of een speeltje)
ik heb zelfs een afscheidsbrief gemaakt voor de kinderen, zodat ze altijd iets van mij hebben, als ik er niet meer ben.
van mijn man hebben ze een ringetje gehad toen we trouwde. ook met de gedachten erachter, mocht ik dood gaan, hebben jullie altijd nog het ringetje om aan mij te denken.
iets tastbaars, snap je?

nogmaals, het zijn echt geen leuke onderwerpen of dingen waar je te lang bij moet stil staan.
ik hoop dat ik heel oud mag worden en mn kinderen volwassen zie worden enz enz
maar mocht dit niet zo zijn (je weet immers nooit waar je pad eindigt) is hier dus alles geregeld.

liefs, do

hoi hoi

wij moeten dat nog gaan regelen maar ja kost geld en is idd niet zo leuk.
en dan het huis nog met alle rekeningen
maar het moet wel.

mijn ouders willen geen kinderen meer in huis, en wij vertrouwen hun ook niet met onze kinderen als voogden.
zijn ouders zijn beide overleden
mijn zus mag absoluut onze kinderen niet in huis krijgen
mijn beste vriendin is depressief en heeft al 2 kids dus die valt ook af.
zijn broer en schoonzus zijn geschikt en zijn andere broer en schoonzus kunnen het wel leren dus die 2 opties hebben we.

als ons 2e kindje er is moeten we het maar eens gaan regelen denk ik
ik hoop ook dat wij gewoon in alle gezondheid onze eigen kinderen mogen en kunnen opvoeden, maar je weet maar nooit.

groetjes Sabine

zo duur is het opzich niet hoor. ik was 400 euro kwijt (iets minder zelfs)

zeker als je behoorlijk wat mensen wilt uitschakelen is het toch wel belangrijk om dat zo snel mogenlijk te doen. mocht het gebeuren dan is er geen getouwtrek aan je kind en jij weet dan zeker dat je kind niet naar iemand gaat die je niet wilt!

liefs, do

hoi do

ik weet ook wel dat je gelijk hebt hoor, maar ja als het geld er niet is
wij hebben ervoor gekozen om eerst geld in te steken in een cv ketel en nieuwe ramen zodat Mara het nu lekker warm heeft in de winters.

maar we moeten het wel zo snel mogelijk gaan regelen, dat klopt, bij ons is het lijstje idd te lang met personen waar we haar niet heen willen en nu er een tweede onderweg is helemaal

Hoi,

Wij hebben het bij de notaris laten vastleggen, omdat we vinden dat de kinderen niet de dupe mogen worden als er iets gebeurt. Je weet nooit wat en wanneer er iets gebeurt en dan ben je te laat. Het zou mijn hart breken als mijn kindjes daarvan de dupe worden. De kosten zijn niet gering, maar de ellende van het niet regelen weegt niet op tegen de kosten.

wij hebben het nog niet bij de notaris vast liggen, maar bij onze "wensen" lijst van de begravenis wel in een brief al staan met onze handtekeningen etc erop dat het mijn moeder en stiefvader worden.

Als Lasse 18 is, dan is mijn moeder 74 en vindt zij dat dat nog prima kan.
het zijn ook de mensen het dichts bij ons die dat financieel aan zouden kunnen...

Wij zelf zijn het van de zoon van mijn nicht (ons achterneefje)

Wij moeten ook nog steeds een afspraak maken bij de notaris, dus hebben ff navraag gedaan en dan is eerst deze oplossing ook prima, en zal de rechter het altijd meenemen...

Terug
Bovenaan