Voogdij

Wie weet wat het kost om de voogdij te laten vastleggen bij de notaris voor als er iets met jou en je partner gebeurd? Hebben jullie dit ook al laten doen, of zijn jullie dit van plan. Hoe gaat zoiets in zijn werk? Ik wil het nu toch wel gaan regelen.

wij gaan Aniek binnenkort laten dopen, vaak is het zo dat de peetouders dit dan regelen mocht ons iets overkomen maar wij willen dat graag door iemand anders laten doen.
Mijn schoonmoeder vertelde dat je ook zelf iets op kunt stellen waarin je aangeeft wie dit moet regelen en dat je het dan allemaal ondertekend en dit dus in huis legt. Dat is niet helemaal officieel maar bij ons in de familie zou dat wel voldoende zijn. De kosten weet ik helaas niet. Je zou verschillende notarissen kunnen mailen om een prijsopgave en dan zelf de beste/goedkoopste kiezen.

Hmm goede vraag en wat een goed idee ook. Ik dacht altijd dat je dit in een soort van testament kon laten vast leggen maar dat weet ik niet zeker (vond notarieel recht ongeloofelijk saai vak en dus ook nooit gehaald ;)
Maar dat zijn wel goede dingen om over na te denken zeg...(wel een nare gedachte trouwens)...
Denk inderdaad dat je voor kosten het beste de notaris zelf kunt bellen.
Liefs

Ik had er ook al over nagedacht en wil dit ook binnenkort vastleggen.
Als mijn ouders nog gezond zijn en het kunnen zou ik graag willen dat Jari bij hun terecht komt.. mocht dat niet meer kunnen dan bij mijn broer.
dus we moeten nog even uitzoeken hoe en wat.. ben benieuwd :)

Wij hebben daar al weleens over nagedacht maar zijn er (na 3 jaar) nog steeds niet uit haha. Bij mn man is er nog weleens wat gedoe en hebben ze allemaal al meerdere kids. Onze ouders word ook niet wat. Ik heb zelf 3 zusjes en ik zou zelf mijn zusje wat na mij komt vragen. Hier is alleen nog nooit van gekomen. Ook laksheid hoor. Wil het nu eigenlijk wel geregeld hebben want je weet maar nooit! Helaas vind mn man dat onzin. Hij heeft zoiets van dat komt dan heus wel goed. Gezien de koppige/eigenwijze fam is het beter als het vastligt haha. Vind het idee van Immke wel wat. Geen kosten en wel het vastleggen.

Liefs ciomama

Voor ons zou dat voldoende zijn omdat beide families ook goed met elkaar kunnen. Hier is het ook nergens stabiel op dit moment dus dat kunnen we nu niet vastleggen. dat moeten ze dan bekijken. we moeten alleen nog bedenken wie we vragen dit te regelen.

als je doopt komt het ook op papier te staan wie petemoe en va is

als je niet doopt kost het volgens mij ong. 600 euro

wij moeten het daarom nog doen aangezien ik absoluut niet wil dat ze bij mijn zus komen en mijn ouders kunnen neit ivm hun gezondheid

Terug
Bovenaan