Voor 10e 1983

Hoi 10e!

Ik zie dat je op het januari-forum zit, superleuk voor je/jullie hoor! Gaat alles goed met de zwangerschap? Het is echt een hele spannende tijd, wij konden ook telkens niet wachten op de volgende echo of bezoekje aan de verloskundige.

Daantje is alweer bijna een half jaar, ze doet het heel goed en ik moet eerlijk zeggen dat ik het zo weer zou doen (als het nog een keertje wil lukken natuurlijk), we konden ons eerst niet voorstellen hoe t met baby zou zijn, en nu weet je niet meer hoe het ooit zonder was,

Ik las dat je graag het geslacht wilt weten, wij wisten het bij Daantje niet maar ik wist zeker dat het een jongetje was (ik wilde stiekem wel heel graag een meisje maar dat heb ik tegen niemand verteld) de verrassing bij de bevalling was dan ook erg groot, een meisje daar had ik echt niet op gerekend. Begrijp me niet verkeerd hoor een jongetje was natuurlijk net zo welkom, maar een dochter was toch een beetje een kleine-meisjes-droom van mij. Mijn man en ik hebben al afgesproken dat we het de volgende keer wel willen weten, ik wilde het nl niet en hij wel, maar als een van de twee het wel weet, tja dat werkt niet denk ik.

Is je buikje al een beetje zichtbaar? Iedereen is echt superlief als je zwanger bent he? Ja zei mijn man, dacht je dan dat ze onaardig zouden doen? Hahahah nee dat niet maar je bent toch ook voor je omgeving even heel erg bijzonder zal ik maar zeggen.

Nou geniet er lekker van, lekker kleertjes kopen enzo (is echt mijn hobby geworden, die kleine dingetjes zijn zoooo leuk) en vooral lekker dromen over hoe het zal zijn, want voor je het weet is de kleine er al!

Oja dit is onze lieve meid:

Liefs Muizeke

Hey Muizeke!

Leuk, een berichtje speciaal voor mij!

Goed om te lezen dat het met jullie zo goed gaat. Ik had een eerdere discussie al gevolgd over dat je zo weer een tweede zou willen; leuk hoor! Lekker genieten!
Daantje is ook echt een prachtig mooi kindje. Grote ogen . Als ik haar nu ergens tegen zou komen zou ik waarschijnlijk mijn tranen moeten weg slikken! (lang leve de hormonen, ik moet bij bijna elke schattige baby die ik zie huilen, hihi)

Hier gaat alles verder uitstekend. We zijn nog altijd enorm dankbaar voor het wondertje wat in mijn buik groeit. Ik loop echt de hele dag verliefd over mijn buik te wrijven en leef inderdaad van echo naar echo.
Ben nu alweer bijna 18 weken zwanger.. volgende week dinsdag hebben we een pretecho, dan gaan ze kijken of we een knul of een meid krijgen. Ik denk zelf dat het een jongentje gaat worden, maar ja, je weet het natuurlijk nooit.
Grappig genoeg zit ik er precies hetzelfde in als jij: stiekum droom ik van een meisje; dat is echt het plaatje wat ik altijd voor me zag als ik over 'later' droomde.. een klein prinsesje waar ik sprookjesboekjes aan voor ga lezen  en koekjes mee ga bakken .
Maar eigenlijk maakt het me ook niet veel uit hoor, ik weet zeker dat ik een  jongentje ook helemaal geweldig ga vinden en me dan helemaal niets meer voor kan stellen van mijn vroegere prinsessen-dromen!
Ik ben zowiezo helemaal stapelverliefd op die frummel in mijn buik, wat het ook moge zijn. Maar goed, benieuwd ben ik dus wel!!

Wat het buikje betreft: die wil nog niet zo groeien. Schijnbaar ligt mijn baarmoeder naar achter gekanteld waardoor de buik pas later komt / minder groot  is. Op zich natuurlijk gunstig, dat je tegen het einde van de zwangerschap niet zo'n enorm grote buik mee hoeft te slepen; maar voor nu vind ik het best jammer.
Ik had me er natuurlijk zoooooo op verheugd om zwanger te zijn en met die mooie buik te mogen showen, maar nu ziet niemand aan me dat ik zwanger ben! En als ik het ze dan vertel zeggen ze allemaal iets in de trant van: oh ja joh? Dat zou je ook niet zeggen! Grrrrrrr  

Maar goed, al met al heb ik niets om over te klagen hoor! Ik voel me goed, ben super happy & verliefd, en die buik komt vanzelf wel!

Liefs, 10e

Heej 10e, wat goed om te lezen dat het zo mooi gaat met je zwangerschap zeg! En wat die buik betreft: die van mij was dus wel enorm en ik ben zelf maar 1.60 meter, en ik ben nu nog steeds niet helemaal teruggeveerd zal ik maar zeggen, dus een iets kleiner buikje is voor na de zwangerschap wel een pluspunt. Alhoewel ik vooral de laatste maandjes toen heel hard groeide dus wie weet komt dat bij jou ook nog.

Wij vinden Daantje ook een mooi kindje, hahahaha hoe kan het ook anders he? Echt die liefde die je voor dat hummeltje van jezelf voelt is met niks te vergelijken, maar daar zul je ook wel snel achterkomen! En ja ik (of wij moet ik zeggen) zou heel graag een tweede willen, maar we wachten toch nog maar eventjes om mijn lijf wat rust te geven, maar ik denk dat voordat ze 1 jaar is we wel weer een poging gaan wagen, het is gewoon te leuk met zo'n klein ding in huis en voor haar lijkt het ons super als ze nog een broertje of zusje zou mogen krijgen. Ik ben wel altijd erg voorzichtig met dat hardop te zeggen, ik durf ook niet te zeggen we 'nemen' er nog een, bang dat het een volgende keer misschien helemaal niet zo vlotjes gaat.

Maar geniet lekker van de kleine in je buik, als je dadelijk regelmatig schopjes enzo gaat voelen wordt het gewoon nog veel mooier (kan dat zul je denken) en ook voor je man (of vriend) is dat geweldig, als hij zijn kindje ook kan voelen. En het maakt eigenlijk ook niks uit wat het wordt, als het maar gezond is en dat is echt waar, er is niks kostbaarders dan dat!

Shop ze lekker voor de kleine en ik zal hier nog wel af en toe kijken hoe het ermee gaat!

Liefs Muizeke

Terug
Bovenaan