voor 1985-1

A

Anoniem

Guest
hallo

bedankt voor je reactie,
maar wat houd een osteopaat of een chiropractor precies in dan?
ik heb er wel vaker van gehoord maar weet eigenlijk niet zo goed wat het precies inhoud en wat ze doen?

hij overstrekt zich heel erg en slaapt ook met zijn hoofd heel erg schreef omhoog,
wij hebben fysio voor hem gehad toen had hij een afgeplat hoofdje maar dat is nu verholpen en zij had het er ook al over als hij zich bleef overstrekken.

groetjes mascha

Hoi Mascha,

een chiropractor manipuleert de nek/rugwervel. Dus wervels die niet goed zitten, worden door zachte druk op hun plek gezet. Waardoor zenuwen niet bekneld zitten en daardoor spieren niet verkrampen. (hierdoor ontstaan een verkeerde houding, bij baby's bv. een voorkeurshouding. Onze dochter lag de laatste tijd met haar hoofd naar links als we bij haar kwamen.)

Een osteopaat richt zich op het functioneren van organen en andere lichamelijke klachten. Kan bijvoorbeeld ook helpen bij veel onrust.

Als je schrijft dat je zoontje met z'n hoofd schuin ligt, dan zou ik zeker adviseren om of naar een chiropractor of een osteopaat te gaan. Wij hebben zelf goede ervaringen met een chiropractor, maar hier op het forum zijn er ook positieve verhalen over de osteopaat.
Meestal krijgt een baby voorrang. Dus als je belt, hoop ik dat je snel terecht kan.
In welke regio woon je? Als je in Zeeland woont, kan ik je het nummer van 'onze' chiropractor geven. Bij haar kunnen baby's altijd snel terecht. En dat is heel prettig!!!
Kinderen kunnen van de eerste behandelingen onrustig worden, maar ook juist rustig. Maar uiteindelijk worden ze er beter van.

Als je vragen hebt, dan hoor ik het wel.

Groetjes en veel succes!

dank je wel voor je uitleg.
ik woon in overijssel dus een heel eind uit de buurt,
ik word vanmiddag terug gebeld door het cb en denk dat ik ook even contact ga zoeken met één van de 2.
nogmaals bedankt groetjes mascha

Hoi Mascha,

da's een beetje de andere kant van Nederland... haha...
Nou, succes ermee en ik hoop dat het jullie gaat helpen!

Groetjes!

hey ik heb morgen aan het eind vd middag een afspraak bij een osteopaat,
eens kijken of hij ons kan helpen.

groetjes mascha

Heerlijk! Lekker snel joh! Hoop dat het ook snel helpt al zul je wel een paar behandelingen nodig hebben, denk ik.

Ik hoor wel hoe het was...

Hoi hoi..
Wij wonen aan de rand van drenthe / overijssel en gaan vmi ook met onze dochter naar de chiropractor. We gaan in Staphorst. Welke gaan jullie naar toe ??

Onze dochter heeft sinds korte tijd ook last van overstrekken, onrustig slapen, naar hoofd (achter de oren grijpen), en zo uit het niets gaan huilen / gillen. Naar ons idee last van hoofd en / of nek dus ze adviseerde ons ook om snel te komen, kreeg idd ook voorang, erg prettig. Ze heeft haar klieren in de nek ook behoorlijk opgezet wat ook veel last kan geven. Ik hoop dat ze wat vinden of haar kunnen helpen want om haar zo te zien is niet leuk!! Ze is morgen 10 maanden!! Het schijnt dat wanneer baby's een moeilijke zwangerschap of bevalling hebben doorstaan dat ze daar flink last van kunnen overhouden (en dat had ze... heel snel bevallen, binnen 1u voll. ontsluiting, vervolgens wel 2,5 uur persen en dan ook nog eens met de tang worden gehaald... pff.. ze werd met een bont en blauw oog geboren.)

hey

wij gaan in Almelo.
ja ik heb geen moeilijke bevanling gehad maar een hele snelle.

ach ik hoop dat we er wat aan hebben.

groetjes mascha

Terug
Bovenaan