Voor 3e keer naar huisarts.. Grmbl..

Hoi mama's,

Kay is nog steeds erg verkouden en hoest na wat weken nog steeds alles bij elkaar. Dat betekend dat we morgen weer naar mevrouw de dokter gaan en Kay in alle waarschijnlijkheid een "puffertje"gaat krijgen.

Het schijnt normaal te zijn dat kindjes die naar het KDV gaan het eerste jaar behoorlijk vaak ziek/verkouden worden door al die bacille daar. Na een jaartje zijn ze er min of meer immuun voor. Waarschijnlijk dan ook meer weerstand.

Kay is verder hardstikke vrolijk en kletst alles bij elkaar, maar dat hoesten moet nu maar eens afgelopen zijn. Vooral s'nachts heeft hij het erg te pakken.

Maar goed, morgen mag hij dus weer eventjes in zijn blote bast op de behandelbank zitten en mevrouw de dokter's stethoscoop uit handen trekken, haha...  

Meer kindjes die ziek zijn?

Esmé mv Kay

hoi hoi,

Julian heeft hetzelfde, bij hem bleek het het rs-virus te zijn, kan je wel naar vragen morgen. Het is niks ergs en heel veel kinderen hebben het, alleen de 1 wordt er ziek van en de ander niet. Het is een luchtweginfectie en moet vanzelf overgaan. Vooral pasgeboren baby's of kwetsbare kinderen zijn er vatbaar voor. Nou is Julian niet heel erg kwetsbaar (wel vrij licht)maar hij had een oorontsteking en was daardoor waarschijnlijk vatbaarder voor het rs virus waardoor hij er ziek van werd. Hij is 3 weken niet fit geweest, eerst 2 weken echt ziek, met vreselijke hoestbuien  en koorts, niet willen drinken, maar nu knapt hij echt op gelukkig. Hij gaat 1 keer per week naar het kdv en ik werk zelf op een kdv en veel kinderen hebben het rs virus.Peuters en volwassenen kunnen het ook hebben, maar die hoesten bijvoorbeeld alleen een beetje en daaraan merk je niet dat het het rs virus is.

wel vervelend, helemaal omdat ze er niks aan kunnen doen, maar ik moet zeggen, hier wordt het echt beter!

succes!

groetjes leetje 1981

Hé wat vervelend, ik kan me herinneren dat ik inderdaad vaker heb gelezen dat Kay ziek was.
Ik was er bij Linde is het begin erg bang voor, ze gaat een dag naar het kdv en liep in het begin vaak een virusje op maar afgelopen maanden gaat het super.
Nou succes bij de dokter, laat even weten hoe het gegaan is !!!

groetjes Danielle.

Hallo mama's,

Isa kon ook wel eens zoiets onder de leden hebben. Ze hoest al een flinke tijd (en daar geef ik ook het kdv de schuld maar van) en is afgelopen zondag ziek geworden. Enorme overgeefgolf (in 1 x haar hele maagje leeg), buikkrampjes, niet willen eten (alleen drinken), veel slapen etc. Het gaat nu wel beter (ze is ook vandaag gewoon naar het kdv gegaan en dat ging goed) maar het eten is nog niet wat het moet zijn. Gisteravond maar 1/3 van de fles (en ze had maar een half bakje warm eten op, geen toetje), tja vannacht om 4 uur dus dorst, nog 1/3 fles gedronken, vanochtend wilde ze haar papfles om 07.30 u niet, om 08.00 u ook niet en toen bracht ik haar naar het kdv. Daar had ze de papfles alsnog om 09.20 gedronken maar wilde toen vv haar tussendemiddagfles niet drinken.
En vanavond heeft ze welgeteld 5 happen warm eten op, 2 happen toetje en 0 slokken fles om 18.30 u. Pfffff... die zal vannacht wel weer honger krijgen denk ik.
Ik vind dat ze ook nog een beetje lodderig uit haar oogjes kijkt en nog niet de kleur terug heeft zoals ze die normaal heeft.
Het hoesten is nog steeds hetzelfde. Ze wordt daar 's nachts ook nog wel eens wakker van idd.
Even in de gaten houden dus, anders ook maar even naar de ha.

Grtz. Poppetje71

Thomas heeft het ook gehad en heeft ook puffertjes gehad Ventoline en Flexotide. Hij knapte er wel van op. Maar het is zo vervelend om dat bij die kleintjes te moeten doen. Succes morgen bij de dokter!!
Liefs Esther

Zo,.. net terug van mevrouw de dokter.

Gelukkig waren de longetjes niet meer zo vol als eerst en zit het vooral wat meer van "boven" vast.. Hij heeft er ook voornamelijk last van als hij in bedje ligt en de eerste uurtjes in de ochtend. Gelukkig is Kay verder heel vrolijk en eet hij ontzettend goed.

Tóch een "puffertje" meegekregen om hem dit te geven voor zijn slapen en mocht het overdag eens nodig zijn.

Net natuurlijk meteen bij hem uitgeprobeerd omdat hij wat benauwd was en hij vind het wonder boven wonder heel leuk!
Hij vind het leuk om in die "toetert" (voorzetkamer) te praten want dat klinkt zo hol en hard haha.. Hij moet er dan zelf om lachen!

Wie weet wordt hij ooit wel zanger

Esmé mv Kay

Terug
Bovenaan