Voor 75Laura

Hoi
Ik lees af en toe met jullie mee en nu las ik dat jij een cyclus onderzoek krijgt. Ik heb dit nu 2 maanden gehad en ik moest ook na elke echo bloedprikken. Dankzij dat bloedprikken zijn ze er nu achter gekomen dat mijn hormoonwaarden veel te laag zijn.
Ik verloor 4/5 dagen voor mijn ongi elke keer roze slijm. Ik heb mijn progesterongehalte veel te laag en daardoor is geloof ik de tijd tussen mijn eisprong en ongi elke keer tekort.
En als je lichaam te weinig progesteron aanmaakt kan een eitje niet innestelen.Dat is mij verteld. Ik heb nu voor volgende maand clomid meegekregen om de hormoonwaarden op peil te krijgen. Hopelijk gaat het dan goed komen. Ik wou je dit graag even vertellen misschien dat ze dat bij jou dan ook kunnen bekijken. Als je dan toch al in het ziekenhuis bent kun je ook gelijk wel even bloedprikken. Ik heb trouwens geen miskraam gehad maar ben 2 kindjes verloren na zwangerschappen van 22/4 weken en 23/1 weken.
Waarschijnlijk is mijn lichaam daardoor zo van slag. Beetje teveel in maar 7maanden tijd.

Gr. Miekie

Hoi Miekie,
Wat lief dat je een berichtje voor me hebt achtergelaten, dankjewel!
Ik had al eens gelezen over hormoonwaarden die te laag waren, dus dit ga ik ook zeker aankaarten. Volgens mij hoort een bloedonderzoek er ook bij, dat heb ik gelezen in de brochure die ik heb meegekregen.
Pfff jij hebt ook wat meegemaakt zeg! Ik was na een miskraam bij 9 weken al volledig van de kaart, dit van jou moet helemaal afschuwelijk zijn.
Sterkte met alles!
En nogmaals bedankt voor je berichtje. Ik hoop zeker op enige duidelijkheid, want word helemaal gek van dat tussentijdse bloedverlies. Tis vaak bruine prut maar dat roze slijm herken ik ook!
Liefs Laura

Graag gedaan hoor !
Ik hoop voor jou (en voor mezelf ook) dat je nu snel zwanger bent en dan heb jij volgend jaar ook zo'n klein wondertje in je armen.
Gaat helemaal goed komen !!!
Ik kan er op zich aardig goed mee omgaan maar hoe langer het nu duurt hoe moeilijker het wordt. Ik heb al een dochter van bijna 6 en dat scheelt heel veel. Heb  ook iemand leren kennen  via dit forum en die is hetzelfde overkomen als mij. Zij heeft nog geen kindertjes en persoonlijk vind ik dat nog erger.
Kreeg nog een tip van een vriendin om Etos Multi Zwanger worden te gaan slikken. Daar zit blijkbaar ook iets in wat de hormoonbalans weer een beetje in het fatsoen kan krijgen. En ook magnesium moet heel goed zijn.
Hoop voor jou dat je snel goed nieuws hebt ! Succes !

X Miekie

Hee Miekie,
Moet zeggen dat het wel lastig is om positief te blijven. Vorig jaar vlak na de miskraam was ik dat nog wel, maar hoe langer het duurt, hoe moeilijker het wordt.
Afgelopen week heb ik toch weer wat vertrouwen er in gekregen. Het weten dat er met mijn man in ieder geval niks mis is en dat ik nu ook eindelijk onderzocht zal worden, geeft me al het gevoel dat ik serieus word genomen en dat het vast ooit goed zal komen!
Dat van die Etos multivitamine heb ik al eens vaker gehoord, maar ben beetje laks daarmee. Heb nu van de Trekpleister staan en die vergeet ik ook best vaak....
Moet daar toch weer iets actiever mee worden. Zit ook foliumzuur in en stel je voor dat het binnenkort toch raak is, dan is het wel goed dat ik dat slik!
Bedankt voor je steun en advies, dat doet me erg goed!
Liefs Laura

Hoi Miekie,
Vanmorgen bij gyn geweest. Weer echo gehad. Slijmvlies in baarmoeder dikker aan het worden, zeker vergeleken bij vorige keer. Rechter eierstok groeit eitje en deze is nu ongeveer 19 mm. Ziet er dus goed uit, er is enige actie vergeleken bij vorige week.
Moet nu ovulatietesten gebruiken om eisprong te bepalen. Week na positieve test moet ik bloed laten prikken. Gaan ze kijken naar hormoonwaarden (van alles, zelfs schildklier)  en of ik chlamydia-anti-stoffen zou hebben (is standaard onderzoek). Daarna in nieuwe cyclus op dag 2/3 weer bloed laten prikken en week erna weer terug komen bij gyn.
Zei gelijk nav mijn melding over tussentijds bloedverlies dat het kan zijn dat mijn progesteron te laag is. Dat zou makkelijk verholpen kunnen worden door tabletjes, bv clomid idd.

Ik ben benieuwd! Hoop eigenlijk wel dat dit er uit gaat komen, is per slot van rekening makkelijk op te lossen!

Jij al meer duidelijkheid, of zelfs al zwanger?

Groetjes Laura

Hey Laura !
Zou toch mooi zijn als het zoiets simpels blijkt te zijn. Dat is inderdaad makkelijk op te lossen. Hoop voor je dat het snel raak is. Bij mij hebben ze 2 maanden achter elkaar bloed geprikt om te kijken of het niet eenmalig was. Hier alles rustig. Al 3 dagen over tijd maar weet wel dat ik niet zwanger ben. Had nl. op dag 21 mijn laatste echo en toen was het eitje nog niet gesprongen. En toen zei de gyn. al dat dat niet goed was. Dus vandaar dat ik clomid mee heb gekregen. Om te zorgen dat het eitje volgende keer  wat vroeger springt. Vorige maand was het netjes op dag 15 dus bij mij schommelt de boel een beetje.
Maar wat een lekker idee nu he dat ze je nu zo goed in de gaten houden ?
Wie weet weten ze over een week of wat al wat er aan de hand is.
Hoop snel goed nieuws van je te horen.
X Miekie

Terug
Bovenaan