Voor 78meis

Hallo,

Ik las je reactie op het forum en dacht; ik maak even een priveberichtje voor je aan.

Wat vervelend zeg dat jullie al 3 ICSI pogingen hebben ondergaan in Zwolle met helaas geen gewenst resultaat. Goed om te lezen dat jullie ervoor hebben gekozen om naar Dusseldorf te gaan. Dat geeft natuurlijk geen garanties maar onze ervaringen zijn heel erg goed. Niet alleen onze eigen ervaringen maar ook verhalen uit onze nabije omgeving zijn erg positief over de resultaten in Dusseldorf.
Hebben jullie ook dokter Scholtes? Het grote voordeel is dat hij een nederlander is en "gewoon" nederlands kan spreken.

Zijn jullie er al geweest of hebben jullie nog de intake voor de boeg?
Kunnen jullie de echo's ook in je eigen woonplaats doen?

Ik wens jullie heel veel succes en ik hoop dat jullie net zulk positief resultaat krijgen als wij. Als je nog vragen hebt dan lees ik die hier wel en dan wil ik ze graag beantwoorden.

Groetjes Marieke
Nu bijna 14 weken zwanger

Hoi Marieke,

Fijn om een reactie te krijgen. In principe hoeven we niet eerst voor intake naar Dusseldorf zegt onze gyn. Vanuit Enschede faxen ze alle gegevens door en wanneer het tijd is voor de punctie kunnen we gewoon die kant op komen. Telefonisch geven zij dan door wanneer ik de pregnyl moet spuiten.
In verband met de afstand hebben we besloten om alle echo's en metingen gewoon in Enschede te doen. Het is nl voor ons wel 1,5 uur rijden.
Op zich vind ik het wel prettig om er voor die tijd een keer geweest te zijn dus ik denk dat we nog wel even bellen voor een intake. Wie onze gyn daar is weet ik dus niet...
Hebben jullie  ook nog gebruik gemaakt vh assisted hatching? Die methode wat de innesteling bevordert?
Ik hoop dat jij je ondertussen lekker zwanger voelt?

Hee 78Meis,

In eerste instantie adviseerde dokter Scholtes om geen assisted hatching te doen gezien onze grote kansen dat het zonder ook wel zou lukken. Achteraf bleek dat ze dit toch wel hebben gedaan. Ik ben blij dat ze het gedaan hebben want ik ben wel zwanger geworden na de eerste poging en ik zou niet weten of ik het ook zonder was geworden.

Bij mij zijn 2 embryo's teruggeplaatst waarvan er 1 is blijven zitten.
Het is wel een gek idee dat er 1 embryo is verdwenen zonder dat ik er iets van heb gemerkt.

Ga je de punctie ook onder volledige narcose doen?

Groetjes Marieke

PS ik lees nog mee op dit forum. Laat je nog iets weten?

Hey!
Kan me voorstellen dat je er achteraf inderdaad wel erg blij mee was haha. Typisch eigenlijk he, dat ze deze behandeling wel in Duitsland uitvoeren en niet in Nederland terwijl blijkbaar heel veel vrouwen hier wel baat bij hebben.

Ik heb de punctie nog niet eerder onder volledige narcose gedaan. Hoewel ik het verschrikkelijk vind, is het eigenlijk ook altijd weer zo achter de rug. Maar heb nu wel een lichte twijfel. Ik begrijp dat jij wel volledig onder narcose bent geweest?

Ik hoop in ieder geval dat we mooie embryo's krijgen, zodat er 2 terug geplaatst kunnen worden (de laatste keer hadden we maar één goeie) Kan me je gevoel heel goed voorstellen, je zou toch in ieder geval wat bloedverlies verwachten ofzo. Op de echo was niets meer te zien?

Ik blijf zeker actief, ik vind het nu ook wel heel fijn om met lotgenoten te praten. Bedankt weer voor je info!
quote: Marieke Bos reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('24-04-2009 11:00:17'));

Hee 78Meis,

In eerste instantie adviseerde dokter Scholtes om geen assisted hatching te doen gezien onze grote kansen dat het zonder ook wel zou lukken. Achteraf bleek dat ze dit toch wel hebben gedaan. Ik ben blij dat ze het gedaan hebben want ik ben wel zwanger geworden na de eerste poging en ik zou niet weten of ik het ook zonder was geworden.

Bij mij zijn 2 embryo's teruggeplaatst waarvan er 1 is blijven zitten.
Het is wel een gek idee dat er 1 embryo is verdwenen zonder dat ik er iets van heb gemerkt.

Ga je de punctie ook onder volledige narcose doen?

Groetjes Marieke

PS ik lees nog mee op dit forum. Laat je nog iets weten?

Terug
Bovenaan