VOOR A3

HOi A3
Nog bedankt dat je reageerde over de vraag cyste ik heb het eigenlijk net pas gelezen.
De Gyn dacht dat ze de vorige keer er een bij me zag maar daarna zat i er niet meer. Dus ik hoop dat ik er nooit wat mee te maken zal hebben.
Wat ik je nog wilde vragen jij had het over je vorige eitjes die geschrompe (of zoiets) zijn.
Ik vroeg het aan mijn gyn maar die zei dat dat volgens mij niet kon nu weet ik het ook niet meer,maar werd jij dan wel ongi toen van je eitjes die niet verder groeide of ook niet.
En hoe gaat het nu met je voel je al wat of niet.
XX NIEM

Hoi NIEM,
Fijn, dat het toch geen cyste was. Mijn gyn keek vanaf dag 11 toen naar mijn eitjes en steeds groeiden deze. Totdat op dag 16 geen groei meer was aangetoond. De gyn vertelde dat vanaf dan het eitje verschrompeld oftewel kleiner word en wordt afgevoerd. Het eitje was net 16mm en niet groot genoeg om zelf te springen. Het groeide tenslotte niet meer. Ook kon geen pregnyl worden gebruikt, dat kan vanaf zo'n 18mm. Het lichaam voert het eitje af en er kwam geen ongesteldheid. Wel veel wit slijm. Het eitje is tenslotte nooit gesprongen, dus een ongesteldheid kan niet komen. Sommige mensen kunnen toch wel een kleine onttrekkingsbloeding krijgen omdat het lichaam het ei afvoert. Dat was bij mij niet het geval. Mijn eitjes bleven aan de eierstokken zitten, waardoor ze nooit meer zelf die kracht hebben om groot te groeien. Met Duphaston (7 dagen 2 tabletten) wordt alles afgevoerd en een onttrekkingsbloeding (nep-ongesteldheid) opgewekt. Daarna kon ik weer met de nieuwe ronde beginnen. NIeuwe ronde, nieuwe kansen! De keren dat dit gebeurde was met 50 mgr clomid. Nu heb ik 100mgr gehad en toen groeiden mijn eitjes goed. Hopelijk heb ik zo je vragen duidelijk beantwoord? Als je nog meer ervaringen wil horen, vraag maar hoor. We kunnen hier tenslotte allemaal van elkaar leren!
Veel liefs A3

Terug
Bovenaan