Voor alle pas bevallen moeders

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Ik hoor eigenlijk op het feb. forum, maar lees weleens met jullie mee.
Allemaal nog van harte gefeliciteerd met jullie kindjes.
Ik ben nu bijna 35 wkn. zwanger van de derde en wil jullie graag om advies vragen.
Wie heeft tips om tijdens de laatse fase vd ontsluiting de weeen op te vangen en NIET in paniek te raken ???

Ik weet uit ervaring dat het heel pittig is en vroeg me af wat jullie deden om het vol te houden.

Alvast bedankt !

Groetjes, Sophie

De verpleegster riep tegen mij steeds: blaas ze over de top heen die weeen! Dus ik ademde heel lang uit en dat hielp echt. Die korte pufjes deed ik dus niet meer, alleen die lange uithalen......zo heb ik het tot de persweeen uitgehouden.

Grappig is wel dat ik nu niet meer weet hoeveel pijn het was, ik weet alleen dat ik er wel voor weg wilde lopen en dan doet het alleen maar meer pijn.

Succes met je bevalling!!

gr mama van MD en JA

ik heb de weeen staand opgevangen   tot het persen
en de laatste centimeter bewoog ik met me heupen van links naar rechts had ook rugweeen dus 1 hand op me rug aan het duwen en 1 tegen me bed aan
en vervolgens stond ik daar van laniks naar rechts te bewegen

ook ik deed lange zuchten ipv kleine zuchten

ook zat ik op de achtergrond te luisteren waar me man de verloskundige en kraamverzorgster het over hadden
alleen zou het nu niet meer weten want ik heb het totaal niet in me opgenomen wat ze zeiden hahahahah

groetjes soraya

succes met de bevalling

Het verschilt echt per persoon wat fijn is om ze op te vangen.
Ik kreeg de tip om in verschillende posities te draaien maar ik heb alleen maar strak op mijn rug gelegen! :eek:)

Ik vond het erg fijn om even te douchen.. heerlijk was dat!

Ik schijn helemaal in trans geweest te zijn. Dus ws heeft mijn lichaam het meeste gedaan. Douchen heeft heel veel geholpen, lekker ontspannen en kan wel eens zorgen dat het vlotter gaat.

Heel veel succes!

Onder de douche, en mijn man moest tegen mijn rug duwen......

Maar ja, zoals al is gezegd, het is voor iedereen weer anders.....

Succes!! Liefs Hilma

hoi

ik zat op het laats op bed met mijn man achter me,helemaal in mezelf gekeerd zodat ik goed op mij   ademhaling kon letten,en ik zei elke keer tegen mezelf   weer een wee weg volhouden nu.op een gegeven moment zei de vk kom evevn van bed effe andere houding,en toen stond ik achter het bed,en kreeg ineens een perswee vanuit het niets kon het ook niet tegenhouden en mijn zoontje zijn kruintje was al buiten,toen snel op bed gaan liggen en dan voel je hem al zitten en dan weet je gewoon persen bij het leven,na twee persweeen is ie geboren.bij mijn dochter lag ik en heb toen 1 uur geperst en nu 9 min!gr wendy

Terug
Bovenaan