Voor Alma

A

Anoniem

Guest
Hoi Alma,

Mijn zusje is slecht voor een spina met gesloten rug. Ze kan niet lopen en zit in een rolstoel. Vanaf haar taille verlamd. Dus ook toiletgang gaat niet natuurlijk. Door een hersenvliesontsteking kreeg ze een waterhoofd. Ook geestelijk loopt ze ver achter. Ze zit zo rond de leeftijd eerste klas basisschool. Ze kan lezen, schrijven en rekenen op laag niveau. Ze woont niet meer thuis, maar in een instelling. Op dit moment zit ze te wachten op een plaats dichter in de buurt van mijn ouders. Maar dat huis moet eerst nog gebouwd worden. Ze heeft dan een eigen appartementje, maar wel alle hulp aanwezig. Ze doen dan alles voor haar. Schoonmaken, verzorgen, etc.

Ik weet al jaren dat ik risico loop. Toen mijn man en ik kinderen wilden hebben we het uit laten zoeken. Maar daar word je niet vrolijk van. Als je eens wist hoeveel kans iedereen heeft op een kind met een handicap, dan kreeg niemand meer een kind! In ons geval word het risico aanzienlijk minder door een hoge dosis foliumzuur te slikken. Dat doen we dan ook braaf. En voor de rest blijft het een gok. Wij weten alleen met 20 weken of het goed lijkt te gaan. Een ander krijgt het misschien pas op zijn/haar bord bij de geboorte. Maar ze kunnen niet alles zien. Afgelopen februari hebben ze bij onze zoon epilepsie ontdekt. Niet erfelijk, dus spontaan ontstaan. Gelukkig geen afwijkingen in zijn hersenen gevonden, dus misschien groeit hij er overheen. Ze hopen het wel. Dus je ziet het, nooit garantie. En daarom durven we het nog een keer te doen. Want afgezien van de epilepsie hebben wij een heerlijke knul van 2 jaar. En we hopen dat hij volgend jaar een broertje of zusje krijgt.
En ik hoop dat het voor jullie ook gauw raak is!

Groetjes, Kat

Hoi Kat.

Dat is een heel verhaal. en zo te horen heeft mijn nichtje het dan goed getroffen.
Zo weet ik ook even niet meer wat ik moet zeggen.

Maar ja wat je zegt de gok is er altijd en dat weerhoud ons niet toch?
Zou ook niks zijn als we allemaal perfect zijn. Wat toch niemand is.
Alleen zie je het bij de één en bij de ander niet.

Wij konden ons ook laten testen, maar we hebben zoiets van; zou dat nou onze keuze belemmeren. ik zou het allen kunnen doorgeven als mijn man dat ook kan.
En dat mijn ouders elkaar zijn tegengekomen was al grote toeval.
En mijn ouders hebben 4 kinderen en ik ben dan ook nog de enige die wat heeft gekregen.

Daarom hebben we besloten om niet te testen en het gewoon zo te laten.
We kijken wel hoe het gaat en wat het wordt.

Natuurlijk word het een mooi en gezond kindje, toch??
Want daar gaan we allemaal van uit!!

Maar nou eerst nog zwanger raken en dan kunnen we ons daar over zorgen maken.

Liefs Alma

Toen ik jullie berichtje   las, had ik toch de behoefte om te reageren....
Ik wil ook heel graag zwanger worden (3e kindje). En ook wij hebben te maken met twijfels ed. Wel van heel andere aard: Ik heb 2x een keizersnee gehad en bij de laatste mocht ik eerst proberen om vaginaal te bevallen. Door langdurige weeen, en het niet vorderen van de ontsluiting moest het ook weer een keizersnee worden en op de OK kwamen ze er achter dat mijn baarmoeder op het punt stond om te scheuren....
De boodschap was dat ik wel weer zwanger mocht worden, maar geen weeen meer mag hebben. Als je dan weer een kinderwens hebt is dat toch wel een moeilijke beslissing.. ga je er voor of durf je het niet aan? En net als zo vaak kun je achteraf pas zeggen of   je een goede beslissing hebt genomen....
Wij hebben toch de beslissing genomen om te proberen zwanger te worden. Ik mag in ieder geval geen weeen meer hebben en moet me meteen melden in het ziekenhuis als ik denk weeen te hebben.
We zitten in de 1e ronde, en ik heb mezelf wel voorgenomen om, als ik zwanger mag worden, echt te gaan genieten en de zwangerschap niet te laten overschaduwen over hoe het misschien ook zal kunnen gaan. Dat zal niet altijd gemakkelijk zijn, ook niet voor jullie met je vragen, waar niemand je antwoord op kan geven, en ik wil julllie bij een evt. zwangerschap dan ook sterkte toewensen. En dat je er dan mag van genieten.

Liefs Essie

Ja dat is het ook gewoon. Je moet er van genieten en we gaan er van uit dat het goed gaat.
Je kan wel constant denken dat het fout kan gaan, maar zo als Kat zegt dat kan bij iedereen gebeuren. Dus bij ons gaat het gewoon goed.
We worden niet voor niks scherp in de gaten gehouden, zodat ze op tijd bij kunnen springen als dat nodig is.

Het komt helemaal goed, dat weet ik zeker, bij ons allemaal.

Succes met zwanger worden!!

Groetjes Alma

Hoi Essie en Alma,

Dat word dan een spannende zwangerschap! Vooral op het eind. En tuurlijk moet je ervan genieten. Ondanks de zenuwen of alles goed gaat met zwangerschap en kind ga ik het straks ook doen. Het zwanger zijn is alleen een tikje spannender voor ons. Maar zwanger zijn is voor iedereen spannend!
En Alma, ik ben het helemaal met je eens hoor! Die van ons worden prachtig!

Groetjes, Kat

Haha ja zo is dat Kat

Ik moest wel even lachen vandaar zo ´n kort berichtje.
En nou nog (ongeveer) een weekje wachten voor je!!

Liefs Alma

Terug
Bovenaan