Voor An78

A

Anoniem

Guest
He An,

Ik werk in het ziekenhuis bij de kinderarts als secretaresse. Erg leuk werk en mis het af en toe best wel nu ik met verlof ben. Ik werk daar 3 dagen per week en ga dat na de bevalling ook weer doen.
Zelf ben ik van plan om thuis te gaan bevallen. Ik word begeleid door de huisarts want hier in Wijk hebben we geen verloskundige. Vind het dus allemaal best wel spannend. Mocht het toch niet prettig   voelen of niet goed gaan dan is het wel mijn bedoeling om naar Gorkum te gaan. Is toch allemaal een beetje bekend.
Ga jij wel in het ziekenhuis bevallen of is dat alleen in het geval dat je ingeleid moet worden? Ik hoop in ieder geval maar dat dat zover niet komt want dat lijkt me wel vreselijk!

Groetjes Nathalie

Hoi Nathalie,

Leuk bij de kinderarts!
Snap dat je het mist. Ik mis ook mijn werk wel een beetje vooral de kinderen ik werk in de kinderopvang in breda.
Ik zit bij verloskundige praktijk tussen de rivieren heet die.
De reden ik wilde perse in het ziekenhuis bevallen en dat doet onze huisarts niet.
Dus ik beval in het ziekenhuis in de Beatrix dus. Ik ben naar die avond geweest bevallen in het beatrix. Ik kreeg heel goed informatie en mooie verloskamers enzo.
Ik krijg via mijn verzekering alles vergoed. Ook al is het niet medisch niet nodig.
Zeker spannend allemaal. Maar hoe ver ben je nu?
Ik ben 13 september uitgerekend. Is het ook jouw 1e?

Leuk iemand die zo dicht bij woont op de forum.

Liefs An

He An,

Ik ben ook naar die informatieavond geweest! Ergens in juni of juli was dat geloof ik, weet het niet precies meer. Was eigenlijk ook van plan om in het ziekenhuis te bevallen, maar laat het nu gewoon van het moment afhangen. Als alles goed gaat en voelt blijf ik thuis en anders verkas ik.Moet eerlijk zeggen dat de verloskamers me een beetje tegenvielen, vond het erg kil allemaal.  
Dit is mijn tweede zwangerschap, mijn dochter is in Duitsland geboren, in het ziekenhuis. Daar vond ik de verloskamers veel gezelliger. Daar hadden ze ook een groot bad waarin je kon bevallen en een ander bad waar je in mocht om de weeen op te vangen. Misschien ben ik de vorige keer dus gewoon te veel verwend en valt het daarom nu een beetje tegen.
Vind je het niet tegenvallen om voor je werk steeds naar Breda  te rijden? Ik heb er ook gewerkt, in het ziekenhuis aan de Langendijk, maar vond het elke dag best een eind. Maar ja, voor dat je vanaf  Wijk op de A27 zit is natuurlijk een stuk verder als vanaf Werkendam. Blijf je na de bevalling ook werken en zo ja hoeveel dagen?   En hoe snel ga je weer aan het werk? Ik begin per december weer met werken. Als  het op de uitgerekende datum komt heb ik dus nog een goeie 12 weken verlof. Maar ja, komt het  pas na 12 weken moet ik het met 10 weken doen. Hoop dus dat het niet te lang meer op zich laat wachten. Ik ben a.s. woensdag uitgerekend, de 5e, dus het schiet al op!   Lastig trouwens dat je hier niet terug kunt lezen, want nu ben ik vergeten wanneer jij uitgerekend bent.
Hier op het forum begint het trouwens al aardig te lopen he met de bevallingen. Ik kreeg vandaag een kaartje van iemand die bij mij op de zwangerschapsgym zat, zij was de 11e september uitgerekend en is de 29e augustus  bevallen! Dan ben ik wel even jaloers hoor!
Nou ja, nog even moed houden, het zal niet blijven zitten.

Groetjes Nathalie 39+3

Hoi Nathalie,

Het begint zeker al op te schieten. Ik moet wel wat langer zoals je hebt gelezen dan jouw. Het was trouwens in juni die avond. Het is mijn 1e dus ik vond het wel goed. Maar wat je zegt als je in duitsland anders hebt meegemaakt kan ik begrijpen dat het etgen valt. Ben benieuwd wanneer je gaat bevallen. Ik hoop voor jouw dat je ook niet oertijd gaat.
Ik moet officieel eind november weer beginnen (heb 6 weken ervoor verlof genomen moest ook werkte al aangepast ivm migrane van de zwangerschap). Maar ik neem een maand ouderschapsverlof volledig en daarna tot mijn ouderverlof dagen op zijn 1 dag per week. Daardoor moet ik pas 7 januari weer werken. Ik ga dan 1e 2 dagen werken en als mijn ouderschapsverlof dagen op zijn weer 3 dagen.
Ik vind het niet erg om naar Breda te gaan omdat ik altijd eerst langs mijn moeder ga de hond brengen en straks ook de kleine. Ik begin meestal pas om 11.30 tot 17.30. alleen in vakanties moet ik vroeg beginnen om 7.30 ofzo en dan tot 17.00. Ligt eraan hoe druk het is etc. Ik doe buitenschoolse opvang en tussenschools normaal.

Leuk dus je hebt al een dochter. Iedereen denkt dat ik eerder ga bevallen. Maar ik twijfel erover. Ik hoop het wel maar volgens mij vind hij/zij het wel leuk daar binnen.
Heb wel al klachten voor weeën noem ik ze maar hahaha.

Ik ben de enige van mijn gym die in september is uitgerkend rest was eind juli en de maand aug. uitgerkend. ik was ook 5 juli al klaar met gym. Er zijn nu 7 meiden geboren en 1 jongen. 5 waren overtijd tussen de 4 a 7 dagen. 2 waren eerder 1
3 dagen en andere 6 dagen en 1 op de uitgerekende datum.

Ik ga voor je duimen dat het uiterlijk woensdag geboren wordt!

Liefs An

Terug
Bovenaan