voor angel36jaar

A

Anoniem

Guest
Hallo Angela,

Ik heb jouw verhaal een beetje gevolgd en heb hetzelfde gehad dus ik wilde je mijn verhaal vertellen.

Ik had een dochter van 3 jaar en wilde graag een tweede en was toen 35 jaar.  Na 6 maanden was het raak een heel vet kruis op de clear blue test. Met 6 weken had ik nog geen klachten en ik deed de test weer en het kruis was lichter geworden en de dag erna ja hoor miskraam. 3 maanden later was ik weer zwanger een lichte streep dit keer. Na 8 weken een echo  ik was wel ziek dit keer maar ik kreeg  te horen dat het kindje 2 weken achter liep met een onregelmatig hartje. Met 11 weken ben ik gecurreteerd want het kindje leefde niet meer en was maar 6 1/2 week geworden.
Drie maanden later een lichte streep op de test weer zwanger maar twee tot drie  dagen na mijn nod weer ongi geworden. Drie maanden later weer een lichte streep en weer twee dagen na mijn nod ongi. Ik zag het niet meer zitten en ben bij twee ziekenhuizen geweest de eerste zei dat die laatste twee niet als miskramen gerekend werden maar hoorde bij de kans dat het kan misgaan elke maand. Want je hebt maar 20% kans en die 80% kans dat het niet lukt en dat  kan door de bevruchting die niet lukt of het niet goed innestelen liggen.  Hij zei dat dat bij mij bij die kans dat het fout ging hoorde en dat het dan net niet goede deelde of niet goed nestelde. Ook zeiden ze dat het er dan dicht tegenaan zat en ze verwachtten echt dat ik binnen een paar maanden zwanger zou zijn (wat achteraf ook waar was) en dat het een goed teken was dat het wel lukt alleen net aan het einde niet maar dat mijn lichaam dus wel degelijk zwanger kon worden. Ziekenhuis  nummer 2  rekende het wel als miskraam maar ook hier vroeger teste men pas als men een week overtijd was en ik had het nooit geweten als ik niet had getest. Mijn grote angst was namelijk dat het niet kon nestelen omdat ik 10 dagen na mijn eisprong en soms zelfs 9 dagen al het eerste bruinverlies kreeg en dat duurde drie dagen wel in hele minimale mate en dat zette de ongi pas door.
Mijn vijfde zwangerschap (een dag voor nod getest met een lichte maar goed zichtbare streep) was een feit en toen werd ik helemaal gevolgd voor een onderzoek naar miskramen maar die ging wel goed! Ik heb een gezonde zoon gekregen na mijn dochter van maar liefst 9 pond want als ze zitten zitten ze goed. Dus er is echt hoop het is een kwestie van tijd ik was dus ook 36 toen ik beviel.
Ik vond dat ik je dit moest vertellen in de hoop dat je er wat aan hebt en er geloof uit haalt dat het echt zal lukken!

Succes
Lies

Lieve Lies,

Heel erg fijn dat je mij je verhaal hebt laten weten!
Jij hebt ook heel wat achter de rug, maar gelukkig uiteindelijk met een prachtige beloning!
Vond jij het niet ontzettend zwaar om elke keer weer te moeten wachten of het goed ging? Ben je gelijk na elke miskraam er weer voor gegaan? Kon je er goed met je man over praten. Ik kan dat wel hoor, maar ja, het is natuurlijk toch mijn lichaam en ik alleen weet hoe het precies voelt.

Ik heb de assistente vd verloskundige gesproken, de verloskundige belt mij maandag en die assistente zei dat het misschien wel goed was om een keer een afspraak met de gync. te maken. Ik heb bij m'n dochter nl. een vroeggeboorte gehad na 32 weken en 5 dagen zwangerschap. Dus dat wegen ze nu ook wel mee denk ik.
Ik sta er wel voor open om naar de gync. te gaan, maar ik twijfel of hij iets kan doen eraan.

Nogmaals heel erg bedankt, het doet me echt goed en geeft me ook wel weer moed om verder te gaan proberen! Heel lief dat je speciaal voor mij een topic hebt geopend.

Groetjes,
Angel

Hoi Angela

Ik ben altijd gelijk weer begonnen behalve na de curretage. En ik kon er wel over praten maar mijn man was heel nuchter en zei gewoon volgende keer beter behalve natuurlijk met die curretage toen was hij ook ontdaan.

Gewoon doorgaan want het gaat  vanzelf goed echt waar. Ik zou zeker naar die gyn gaan om even progesteron laten meten zodat ze weten of dat hoog genoeg is dat het daar niet aan kan liggen.

Ik vond het afwachten vreselijk elke maand weer en zoveel angst dat het weer fout ging maar ik wist dat het na de geboorte van mijn dochter wel kon en dat de kans dat het nooit meer zou lukken heel klein zou zijn. Na de echo van 8 weken met een kloppend hartje geloofde ik het wel maar ben wel angstig geweest als ik het even niet meer voelde. Maar het komt goed!

Liefs
Lies

Hoi Lies,

Bedankt meid,  jouw woorden geven  me echt moed en hoop!

Goeie tip om bij de gync. het over m'n progestaron-gehalte te hebben. Misschien is dat het wel en heb ik maar iets van pillen nodig om het een handje te helpen dat het wel goed gaat. Of zeg ik nu rare dingen?!

Ben jij trouwens nu voor een 3e kindje bezig?

Mijn vriend is trouwens ook heel nuchter, die heeft ook zoiets van "het komt vast wel goed".

Groetjes,
Angel

Hoi Angela

Nee dat klopt bij een te laag gehalte progesteron krijg je bij  als dat het probleem zou zijn is het zo opgelost. Maar ik denk dat jij gewoon hetzelfde hebt als ik had en dus ook gewoon binnenkort zwanger zult raken van een kindje dat wel blijft zitten.

Ik lees nu nog met wat oude bekenden mee want ik heb zo'n beetje op alle forums gezeten miskraam, langer duurt en deze. En als ik iets lees waarbij ik denk van jee dat had ik ook dan reageer ik wel. Ik lees ook mee met mensen die met een derde bezig zijn want ik heb altijd gezegd het blijft bij twee maar soms twijfel ik zo erg dat ik dan ga lezen hoe anderen daarmee omgaan en kijk ik of ik daar iets mee kan zelf. Maar jouw verhaal leek zo op het mijne dat ik dacht ik moet reageren om te vertellen dat de kans dat de tweede bij komt gewoon enorm groot is. Ik wilde toen zo graag dat soort verhalen horen dus vandaar dat ik reageer echt om iemand moed te geven dat het goed komt.

Succes meid!

Liefs
Lies

Hoi Lies,

Nogmaals bedankt!!!
Heel goed dat je zo mensen helpt met je verhaal. Ik heb dat ook wel, als ik iets lees, wat ik zelf heb meegemaakt, dat ik dan ook reageer. Misschien steunt of helpt het iemand.

Ja, nu ben ik even heel onzeker, maar aan de andere kant heb ik er ook nog wel vertrouwen in dat het goed gaat komen ooit! Vind het wel fijn om even met een gync. erover te praten, dus dat ga ik maandag regelen.
Ik ga er maar van uit dat het kindje niet sterk geoeg was of gezond en dan is het maar beter dat m'n lichaam zo reageert en het afstoot.

Moeilijk hè beslissing voor een 3e kind, ik wens je veel wijsheid toe met die beslissing!
Geniet van je kinderen meid, dat doe ik nu ook extra van mijn mooie wondertje!

Groetjes,
Angel

Terug
Bovenaan