voor annemarie

Bedankt voor je verhaal , dat is wel lang 10mnd maar het komt wel allemaal goed met haar beentjes en dat is toch het voornaamste

Mijn dochter heeft al 5 mnd fysio ook omdat ze zich overstrekte en gespannen was, maar dat is nu over. Nu heeft ze echt fysio voor haar ontwikkeling. Maar heb ondertussen goed nieuws. Nadat ik het berichtje had getypt afgelopen week gebeurde diezelfde dag het WONDER. Ze draaide zich op haar buik en sinds vandaag ook weer terug. Joepie!!!!!!!

Ik weet niet hoe die spreider heet maar kan hem wel omschrjven, 2 banden die vastgemaakt worden met klitteband om haar bovenbenen, met een ijzer stangetje ertussen.
Verder een plastic stuk voor haar billen en rug, en om haar buik een bandje dat je ook vast maakt met klitteband (een beetje duidelijk)

Ben gisteren naar fysio geweest maar hun vonden dat ze nog niet goed draaide, ik heb zoiets van ze draait toch en het komt toch allemaal goed. Af en toe vind ik ze bij de fysio een beetje overdrijven. Ieder kind is anders en beweegt zich anders.
Wat niet is is niet als ze uiteindelijk maar gaan lopen.
Ik weet dat ze het goed bedoelen,maar af en toe ...............

Groetjes en veel succes en plezier  met jullie dochter.

PS: Die heupdysplasie zit die ook bij jullie in de familie, en lag ze in een stuitligging (bij ons is beide het geval)
 
Hoi,

Bedankt voor je reactie...Mijn reactie is wat laat maar het was allemaal druk.
Vandaag zijn we naar het ziekenhuis geweest voor de controle van de heupjes van Fleur en we hebben heel mooi nieuws gehad. Haar heupje is weer helemaal gezond en we hoeven pas eind mei weer terug dan is ze 2 jaar en dan loopt ze als het goed is.
Haar ontwikkeling gaat nog steeds erg traag...Maar ze gaat nog steeds vooruit...Ze kan zelfstandig gaan zitten als ze ligt en ze is druk bezig zich op te trekken maar dat lukt haar heel soms een keertje...Sinds 2 weken heeft ze wel door hoe ze moet lopen dus ze stapt nu aan 2 handen heel voorzichtig en heel langzaam maar wel op de goede manier. Hiervoor liep ze altijd als een soldaatje met gestrekte benen en kon niet rechtop staan en dat doet ze nu heel goed.
Gisteren bij de fysio geweest en die was erg tevreden het enige wat hij nog zou willen is dat ze gaat kruipen maar dat zie ik niet gebeuren hoor...Ze schuift razendsnel op haar billen door het huis en ik heb nog nooit gehoord dan billenschuivers zijn gaan kruipen....Maar we zullen wel zien. Gelukkig allemaal goed nieuws vandaag.

Ik weet wel welke spreider je bedoeld, Fleur heeft een andere gehad. Fleur had natuurlijk ook luxatie dus weer een andere behandeling vandaar ook dat ze hem 10 maanden gedragen heeft.

Het is eigenlijk niet bekend of het in de familie zit. Mijn man heeft ook in een spreidbroek en gipsbroek gezeten. Maar volgens de artsen is zijn heupafwijking gekomen door de geboorte. Hij lag namelijk in een stuit en is op de natuurlijke manier geboren en daarbij hebben ze zijn ene been uit de kom getrokken. Dus ja of het dysplasie is is dus moeilijk te zeggen......Komt het bij jullie wel voor???

Wij gaan nu in ieder geval alle tijd inhalen want het is wel een hele toestand geweest hoor ik vond het echt een moeilijke periode jij niet??

Hoe gaat de ontwikkeling van jouw meisje???

Groetjes,
Annemarie
 
Terug
Bovenaan