voor anoniem die thuis wil bevallen

Hoi,

Ik doe het maar even zo, want ik zag dat je het al de 23e erop had gezet...
Mijn man wilde eerst ook dat we in het ziekenhuis zouden bevallen (ik zeg expres we, want hij moet er tenslotte ook bij zijn etc.) Ik wilde echter heel graag thuis bevallen, temeer omdat we wel 1 kilometer van het ziekenhuis afwonen. Maar goed, ik had wel zoiets van: "hij moet het er ook mee eens zijn, want het is ook zijn kind en we moeten ons allebei prettig voelen, ik wil wel steun aan hem hebben en niet tijdens de weeen enz hem ook nog eens moeten oppeppen". Maar goed, er was bij ons in het ziekenhuis een voorlichtingsavond over het bevallen daar en ik had al van wat dames gehoord dat het niet echt leuk is daar, dus ik heb mijn man ermee naartoe gesleept onder het mom van: ja, dan weten we waar we terechtkomen.
Efin, in de pauze zijn we weggegaan, hij wilde het niet meer. (ongeveer de helft van de mensen ging weg). De gyn had ons namelijk duidelijk gemaakt dat als het hem te lang duurt hij wel even zal knippen en doen. Nouhou, je had mijn man moeten zien kijken!

Nu is hij helemaal voor een thuisbevalling :)

Succes!

Liefs Mariska 2
40+2
P.s. sorry voor het lange verhaal

Alsof VK's geen knippen zetten dan? Volgens mij krijg je thuis net zo goed een knip als in het ziekenhuis. Ze gaan toch ook echt niet zomaar wat knipjes zetten, dat doen ze toch als ze bang zijn dat je gaat inscheuren, toch?

Ik ben ook naar zo'n avond in het ziekenhuis geweest en voor ons bevestigde het alleen maar wat wij al dachten: het is helemaal niet zo erg in het ziekenhuis. Bij ons is er trouwens niemand vertrokken in de pauze want na de pauze kwam de rondleiding en dat wilde iedereen natuurlijk wel zien.

Natuurlijk is het voor iedereen persoonlijk, ikzelf ben blij dat ik in het ziekenhuis mag (moet eigenlijk want ik ben ook daar onder controle) maar ik vind dat als iemand zich thuis meer op zijn gemak voelt dat dit ook prima is.

groetjes, Jane 38+3

Terug
Bovenaan