voor anoniem van 10.04.04 13.58:43

Hallo anoniem,

Op jou vraag bij mijn vorige bericht op dit forum heb ik je het volgende te melden. Beschouw alle geloven op de wereld in een vorm van een driehoek. Op de onderste rij staan alle geloven maar lopen uit naar een punt dat punt is de bovenste punt van de driehoek. En of men die GOD of ALLAHA noemt maakt niet uit. Op die manier zijn voor mijn allegeloven het zelfde. Op je vraag welk geloof ik heb kan is mijn antwoord Moslim. Maar ik ben een mens dat respect heeft voor alle geloven op de wereld en laat iedereen zelf in hun waarde wat betreft hun geloof. Mijn dochterje zit zelfs op een chirstelijke school. Ik heb haar er daar bewust op gezet op haar te leren dat er nog meer geloven zijn op de wereld en ze te leren en te waarderen.
KARIN 1 wat vond ik het prachtig hoe jij je eigen geloof naar voren bracht voor anoniem van hier boven. BEDANKT het waren hele mooie worden.

Groetjes H.

p.s. dit bericht is echt alleen bedoelt voor anoniem van hier boven van mijn bericht.

Wat een bullshit (ja sorry hoor). En je bent zelf moslim, nou er zullen heel veel moslims zijn die pisnijdig worden van jouw berichtje van die denken er beslist niet zo over.
Ik trouwens ook niet. Ik sluit me helemaal aan bij de reaktie van Karin1. Dame jij hebt het begrepen hoor, en ik heb er bewondering voor dat je je geloof zo op dit forum durft te zetten.
O, en H., prachtig dat je respect hebt voor alle geloven op de wereld, dat heb ik ook, maar om dan direct te roepen dat alles hetzelfde is, vindt ik geen respect! Je maakt heel veel mensen met jouw mening belachelijk!
Niet alle geloven zijn hetzelfde. Want hoe zit het dan met boedisten, die geloven in meerdere goden en moeten tot deze verschillende goden bidden en goede dingen doen. Ook in de Islam is er geen sprake van verlossing door het geloof in God. Je moet goede daden doen, en dan nog maar afwachten of je in de "hemel" komt. In het christelijk geloof is er verlossing door Jezus. Hij is gestorven voor ons en daardoor zijn wij behouden en zeker van een leven na de dood. Moslims geloven beslist niet in Jezus en ook Joden geloven niet in de dood van Jezus voor onze verlossing.

Iedereen mag zijn eigen mening hebben hoor, zo is het niet, maar denk eerst even na, voor je iets schrijft waar je duidelijk niet over nagedacht hebt. Misschien moet je je eens wat verdiepen in de verschillende geloven. Dan zul je er achter komen dat je je mening moet bijstellen!

Groet,
De anoniem van 10.04.04 13.58.43

Hoi anoniem,

Je hoeft echt geen sorry te zeggen want je zegt gewoon je meening. En volgens mijn heb je helemaal gelijk. Ik moet me maar meer verdiepen in andere geloven. Het is echt niet mijn bedoeling geweest om andere mensen belachelijk te maken. Bij deze wil ik duizend maal sorry zeggen. Wat betreft dat moslims niet geloven in Jesuz dat is niet waar. Ze verdommen het om er in te geloven. Want Jezus komt wel voor in ons geloof en wel als een profeet. Wat andere moslims over mijn denken laat mijn op de een of andere manier koud.
Wel heb ik een vraag je aan je. Je schrijft boven "'ik heb bewondering voor je dat je je geloof zo op dit forum durft te zetten" Ik heb deze deze zin niet zo goed begrepen.
Nogmaals het was echt niet mijn bedoeling om je boos te maken of om je te beledigen en de andere ook niet. Nogmaals duizend maal sorry. En nogmaals bedankt voor de verhaal. Ik heb er weer wat bij geleerd.

Groetjes H.

Hoi H,

Ben verbaasd dat je zo reageerd, had eigenlijk verwacht dat je boos zou worden, was niet de bedoeling hoor, maar had ik verwacht. Ik weet inderdaad dat men in de Islam wel weet van Jezeus maar dan inderdaad als profeet. Dat is dus wel heel anders, want het christelijk geloof is gebaseerd op het feit dat Jezus de zoon van God is en voor ons gestorven. Dat is dus wel een wezenlijk verschil.

Mijn reaktie over "bewondering hebben voor het geloof zo op het forum te zetten" was bedoelt voor Karin1, die bij jouw vorige bericht een reaktie heeft achtergelaten. Ik heb daar bewondering voor omdat heel veel mensen toch vaak aangevallen worden in hun geloof, zeker als je in Jezus gelooft.

Nu vind ik het heel mooi hoor, dat jij uit je geloof zo veel kracht put. Ik heb dat zelf ook, ik ben er nl. van overtuigd dat het allemaal straks ten goede wordt gebruikt. Ik geloof dus niet dat God met opzet mij niet zwanger laat worden maar ik denk wel dat hij het straks gebruikt voor iets goeds in mijn leven.

Je hoeft je excuses niet aan te bieden hoor, en zeker geen duizend maal. Ook jij hebt gewoon je mening gegeven.
Wel heel tof van je dat je het zo goed opvat en dat het je aan het denken heeft gezet. Daar is het onderwerp belangrijk genoeg voor.

Heel veel succes met zwanger worden en misschien komen we elkaar binnenkort tegen op het zwangerforum.

Groetjes,
Anoniem

Hoi Anoniem,

Ook wens je heel veel succes met het zwanger worden. Ben je toevalig zwanger als dat zo is ben ik heel erg blij voor je. En wil ik je bij deze feliciteren. Wat betreft het boos worden NEEEEE helemaal niet zo leert een mens weer wat. En er is al genoeg rotzooi op de werled laten wij het elkaar het leven dan niet zuur maken.
Ik denk niet dat ik verlopig op het zwanger forum kom want ben net een paar dagen ongi. Maar ik heb geduld als opzijn tijd. En mocht ik geen kinderen meer kunnen krijgen. Dan nog zal ik gelukkig zijn want ik heb al een kind en daar ben ik god eeuwig dankbaar voor. En gun het iedereen.

Let goed op je zelf en bedankt voor je wijze les.

Groetjes H.

P.S. ik ken je als anoniem maar ben heel blij om je op deze manier te hebben leren kenen. Nogmaals bedankt

Hoi H.

Bedankt hoor, is inderdaad wel leuk om ook eens over andere zaken te discussieren op dit forum.
Hardstikke leuk en bedankt voor je sportieve reakties.

Liefs,
Anoniem

Terug
Bovenaan