Voor Anoniem

Hoi,

ik wilde even reageren op het antwoord van Anoniem op mijn berichtje 'help' op 01/07/2004 om 20:52:47 u.
Ik begrijp dat je zo reageert en ik ben het ook volledig met je eens dat roken heeeeeeeel slecht is voor moeder en kind, maar nu is mijn vraag: heb jij zelf ooit gerookt??? Zonee, dan weet je echt niet hoe moeilijk dat het is om ermee te stoppen. Je moet denken, het is een gewoonte die ik al 7 jaar heb, t is net zoals nagelbijten, dat leer je ook niet van de een op de andere dag af.
Versta me niet verkeerd he, ik ben ook tegen roken tijdens de zwangerschap, maar het is echt niet zo makkelijk als sommigen denken.
Toch bedankt voor je reactie.

veel liefs,

Ikke
 
Ik heb 10 jaar gerookt heel erg veel. Vond het vreselijk om te stoppen. Het is de aard van je beslissing als je zegt nu niet meer en nooit meer is er geen weg terug, dan is eentje opsteken geen optie meer. Het duurt drie maanden dan pas gaat het iets beter maar ik moet zeggen je voelt je beter dat is gewoon zo. Een kindje is erg veel waard uiteindelijk natuurlijk veel meer dan die peuk. Als je je steeds dat voor ogen houdt als je er eentje opsteekt gaat het wel beter denk ik. Als je het echt niet kan laten stel jezelf dan in ieder geval een maximum aantal voor ogen dus nooit meer dan drie. dan beperk je de schade. Maar roken is erg prettig maar niet roken maakt je leven toch op de lange duur een stuk aangenamer! Dat heeft mij eraf geholpen.
Succes
L
 
Ik reageer ook nog maar weer eens op dit bericht. Als ex-superverslaafde kan ik er wel over mee praten denk ik. Om te stoppen heb ik me laten laseren. Ik vond dit erg goed helpen voor de eerste periode (geen afkickverschijnselen). Daarnaast heb ik ook nog het boek van Allen Carr gelezen. Dan besef je pas goed wat voor stomme gewoonte roken eigenlijk is. Nu nog steeds zoek ik zo nu en dan steun op het "stoppen met roken prikbord". Dat is een forum, net als hier waar dus allemaal mensen schrijven die gestopt zijn met roken. Erg gezellig is het daar ook. Ik heb er nu niet meer zo'n moeite mee om niet te roken. Helemaal niet nu ik net een paar dagen weet dat ik zwanger ben. Als je echt wilt stoppen, dan kun je het. Kom op meid, neem die beslissing. Ik ga je helpen!

Groetjes,
Jacqueline
 
Ik heb ook gerookt, maar toen ik met de pil stopte ben ik ook met roken gestopt. Tuurlijk was dat hartstikke moeilijk (na 12 jaar roken), maar ik weet waarvoor ik het doen en daarom lukt het me ook om het vol te houden. Mijn vriend is gelijk met mij gestopt en dat scheelt ook. Als de een zin heeft in een sigaret, praat de ander het weer uit je hoofd.
Ik moet zeggen dat ik het niet echt mis en ik ben ook erg blij dat die stank uit mijn huis weg is. Pas als je niet meer rookt, merk je hoe vies het eigenlijk is.

Veel succes voor iedereen die nog wil gaan stoppen!!
 
IK wil hier toch ook op reageren. Ik ben 5 jaar geleden gestopt met roken (had 12 jaar gerookt). Het belangrijkste is dat je er volledig achter staat anders wordt het moeilijk.
Ik ben ondertussen vreselijk anti (ja, ex-rokers zijn het ergste). Ik had het nooit eerder geprobeerd (te stoppen) maar toen ik het besloten had was het geen probleem. Iedereen is natuurlijk verschillend maar ik denk dat een stukje discipline wel mee telt!

Succes ermee in ieder geval
 
hoi hoi,ik ben het met je eens hoor ikke ,ik rook zelf ook nog en weet dat het heel moeilijk is,de mensen hierboven hebben zelf gerookt en weten wat het is,maar ik ben net zoals jij,heb ook heel veel moeite om te stoppen,heb een laser behandeling gehad,maar bij mij niet geholpen,en werd erg sagerijnig,maar mensen die niet roken kunnen hier niet over mee praten gr manuela sterkte ermee,zal ik ook wel nodig hebben,want ik wil ook stoppen maar vindt het net zo moeilijk als jij gr manuela
 
Ik heb zelf ook gerookt (8 jaar en veel). Het stoppen ging bij mij van de een op de andere dag en ik moet zeggen: ik vind het nu zeer smerig en ben ook een echte anti-roker.
Ik heb ook veel medische klachten overgehouden aan het roken wat ws. nooit meer overgaat.
Waar ik dan aan denk: dit is mijn eigen keuze geweest toendertijd, maar wie ben jij om die keuze nu voor je kind te maken?
Elke sigaret is er een teveel, het is puur vergif!
 
Hoi Anoniem,

ok, nu kan ik je toch wel kordate reactie begrijpen, sorry voor je dat je deze medische klachten eraan over gehouden hebt. Ik moet wel zeggen dat ik na al deze berichten van jullie gelezen te hebben er steun in vind om te stoppen. Ik heb nog 5 sigaretten en die rook ik vandaag nog op en ik zeg dan vaarwel tegen de sigaret en ik hoop dat ik het volhoud.
In ieder geval bedankt voor je reacties en de andere dames natuurlijk ook.

Veel liefs,

Ikke
 
Terug
Bovenaan