Voor Anoniem

A

Anoniem

Guest
Even een antwoord op je 2 vragen.
Ikzelf ben 'nog maar' 11 rondes bezig. We weten inmiddels dat een spontane zwangerschap wat langer zal gaan duren omdat de kwaliteit van het sperma van mijn vriend wat minder is. In januari gaan we voor het eerst naar de gyn.
Over het roken, ik ben absoluut van plan om te gaan stoppen als ik eenmaal zwanger ben !!!! Ik vind dat je je ongeboren kindje absoluut niet mag blootstellen aan die 'troep'. Het is zo ´n onvoorstelbaar grote gave om zwanger te worden en zijn en ik zal er alles aan doen om de zwangerschap goed te laten verlopen.
Ook nog bedankt voor je reactie onder mijn berichtje 'voor Ilse'.

Liefs Monique23

Hoi hoi,ik ben het met je eens hoor,ik rook zelf ook,en rook nu minder[helaas nog niet gestopt]maar zodra ik weet dat als ik zwanger ben,stop ik gelijk,sucses gr manuela

Lieve meiden,

roken kan echt heel veel invloed hebben op je ongeboren kindje. Juist in de eerste weken van de zwangerschap als je soms nog helemaal niet weet dat je zwanger bent.

Stel je kindje mankeert wat na de geboorte, als je dan gerookt hebt, zal je jezelf altijd afvragen of het daar aan gelegen heeft, ook al is dat misschien niet zo.

En wisten jullie dat als de vader in de maanden voor conceptie (mee)rookt, dat dit invloed kan hebben op de kwaliteit op het zaad, met allerlei problemen bij je kindje na de geboorte (ooit in een artikel gelezen dat het percentage kinderen met kanker veel hoger als de vader gerookt heeft voor de zwangerschap, dan bij niet rokende vaders)

Sterkte met stoppen met roken en gezond zwanger worden.

Miep

Hoi, ik vermoed dat het forum het niet doet, dus dit is even een test.

Tja.........blootstellen.....maar dat doe je nu ook. Alle rommel die je je lijf inhaleert zit er straks ook en is ook schadelijk voor de bevruchting. Je kan het beste gewoon stoppen. Door het roken riskeer je een miskraam of een baby'tje met allerlei gezondsheids klachten. Tevens een vroeggeboorte. doe het juiste en stop op tijd. Het kan er ook voor zorgen dat je niet snel zwanger raakt.

Wow, van deze informatie schrik ik toch wel een beetje. Ik had namelijk gelezen in een boek over bevruchting e.d dat in de eerst 4 tot 5 weken er geen contact is van het bloed tussen moeder en vrucht. Daarom had ik ook het idee dat het nu nog geen kwaad kon.
Maar jullie hebben 100 % gelijk ! Het is en blijft natuurlijk slecht, daar is geen enkel excuus voor.
Bedankt voor de info.

Gr. Monique23

Dag meiden jullie hebben helemaal gelijk hoor,alleen in het begin is het vruchtje nog niks,dus zou je eigelijk ook geen alcohol meer mogend rinken,ik drink niet maar rook wel,ik wil wel stoppen maar vindt het zo erg moeiiljk,ik heb best veel stress op dit moment ,is geen excuus natuurlijk,maar ga het wel weer proberen,heb laser behandeling gehad,en helaas ook niet geholpen,maar heb er alles voor over om snel zwanger te raken.

Terug
Bovenaan