Voor 't eerste zwanger (mei/ juni 2009)

A

Anoniem

Guest
Anderhalve maand geleden ben ik gestopt met de pil en vanochtend gestest: 2 streepjes! Ik ben zwanger! Wow!

Voel me nu zo gek. Heb direct de huisarts gebeld omdat ik het zeker wil weten, maar zij zegt dat als er 2 streepjes staan het zeker is.
Ik voel me zo onzeker nu. Heb geen idee wat ik moet doen. Ik wil het aan iedereen zeggen. Maar ben te bang nog om te blij te zijn, want straks is het toch niet zo of gaat er iets mis. Waar moet ik aan denken? Wat moet ik wel en niet doen?

Is het normaal dat ik me zo onzeker voel?

Hopelijk is er iemand van jullie die me meer kan vertellen/ me wat gerust kan stellen.

Liefs, Roos

Hoi,

Van harte gefeliciteerd!!!! Tuurlijk ben je hartstikke blij en ook een beetje onzeker. Dat hoort er nu eenmaal bij. Je wilt het natuurlijk van de daken afschreeuwen... Daar kan ik je helaas niet over adviseren. Het is wel zo als je het wel zegt en het gaat mis (laten we dat vooral niet hopen) je erg veel steun uit je omgeving kunt verwachten. Van de andere kant wachten er ook heel veel tot ze de eerste echo hebben gehad. Het is maar net hoe jij (en je partner) hier tegenover staan.

Probeer vooral heel erg te genieten van deze leuke tijd!!! Nogmaals: proficiat!!!!

Groetjes,
Jolanda

Hoi Roos,

Als eerst: van HARTE GEFELICITEERD!! Superr joh!
Inderdaad wat de huisarts zegt, 2 strepen zijn zo duidelijk als wat dus je bent superrr zwanger!

Ik herken het heel goed ja die onzekerheid, wij hebben er zelf voor gekozen om het wel al direct aan iedereen te vertellen, dit omdat ik ten eerste mijn mond niet kon houden haha en ten tweede mocht het fout gaan dan heb je wel mensen rond je heen die je daarmee kunnen steunen.

Ik weet niet of je al met foliumzuur bent begonnen? Ik zou je adviseren om daar wel mee te beginnen, ikzelf gebruik op dit moment gravitamon, dat is speciaal voor zwangere vrouwen en daar zit alles in wat je nodig hebt! Verder zou ik lekker rustig aan doen, niet te zwaar tillen en je rust nemen wanneer je vermoeid word! Denk goed aan jezelf en je babytje!
Over het feit of het mis kan gaan daar moet je niet teveel bij stilstaan, als het zo is klinkt het heel lullig maar dan kun je het niet tegenhouden ook, ik zou zeggen geniet lekker van je zwangerschap!
Verder kun je wel wat last krijgen van krampen en een opgezette buik maar dit kan geen kwaad, alleen schrik je er wel even van!

Het is heel normaal hoor dat je je zo onzeker voelt, er gaat toch heel wat veranderen in je lichaam en jullie leventje veranderd ook drastisch!
Nou geniet van je zwangerschap meid! Ik hoop dat je zo genoeg antwoord heb gekregen op je vragen!

Liefs Maaike

Gefeliciteerd!!

Ook wij zijn voor het eerst zwanger!
Nu ongeveer 7 weekjes en zijn we in Mei uitgerekend :D

Maar idd wat een onzeker gevoel overvalt je zeg.
Bij alles wat je doet, eet, drinkt etc denk je oh jee kan dat nog wel.
Zeker nu ik zo nu en dan bruin bloed verlies.
Maandag hebben we onze eerste echo en kunnen we ons wondertje zien :D
Ik hoop dat alles goed is met onze kleine.

Wij hebben de eerste weken nog niets gezegd tegen onze ouders.
Maar we konden het niet langer voor ons houden en hebben het gewoon moeten zeggen.
En nu zijn we daar alleen maar blij om.
De adviesen die ik van mijn schoonmoeder krijg zijn echt ontzettend waardevol.
Ze heeft zelf twee gezonde jongens ter wereld gebracht en helaas ooit een miskraam gehad.
Maar daardoor kan ik wel veel aan haar vragen.

Ik hoop dat je samen kan genieten van de zwangerschap en dat alles goed gaat met jullie klein wondertje!
En dat we allemaal in Mei/Juni ons eigen kleine wonder veilig in de armen mogen sluiten!

Veel liefs Sam

Hey Roos,

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik ben Mariska en ben nu 7 weekjes zwanger van de eerste...en ik kan het nog steeds niet helemaal geloven dat er zo'n klein wondertje in mij aan het groeien is. Het voelt allemaal nog zo onwerkelijk.
Heb volgende week mijn eerste afspraak bij de vlk en ik hoop dat ik dan ook een echo zal krijgen om 1. te kijken of alles goed is en 2. dat het voor mij allemaal wat realistischer wordt.

Ik heb wel besloten om het direct aan mensen te vertellen.Ik kon dit nieuws gewoon niet voor me houden en had ook het idee dat iedereen het kon zien; liep de hele dag met een glimlach van oor tot oor op mijn gezicht.
En zit in mijn laatste jaar van mijn studie en omdat ik dus eerder zal moeten afstuderen (of later) moest ik iets regelen ivm scriptie, eindpresentatie e.d.
Moet er nu trouwens nog even niet aan denken, want kan me momeneel nergens anders op cocentreren.

Ben als alles goed is zo rond de 27e mei uitgerekend. Wat zal 2009 een superjaar worden!

Groetjes Mariska

hoi
gefeliciteerd met je zwangerschap
we zijn ook zwanger van ons eerste kindje en ik vind het ook allemaal erg eng ik weet het pas twee dagen en ben bijna 5 weken als het goed is volgens de gynecoloog
wij hebben ervoor gekozen om het toch maar te vertellen tegen onze ouders en enkele goede vrienden we konden echt niet meer wachten om onze mond nog langer te houden we waren al bijna   1 1,5jaar bezig dus als je dan positief test is dat zo raar gevoel
ik heb altijd een onregelmatige cyclus gehad waardoor ik nu echt niet het besef had dat het raak  was heb zelfs nog twee weken geleden ge bungyjumpd op 60 meter hoogte volgens de   gynecoloog kon dit geen kwaad laten we het hopen
ik heb verder gelukkig nog nergens last van alleen dat ik nu de hele dag door honger heb
ik hoop dat we snel een echo hebben waar we het hartje kunnen horen

Terug
Bovenaan