voor babsje1507

hoi,
Het lukte me niet om bij jou een reactie te plaatsen ,dan maar zo.
De kraamverzorgster is er niet alleen om het bezoek te ontvangen maar ook om jou en je kleine te verzorgen en in de gaten te houden.Ze houdt jou in de gaten wat betreft het vloeien en je baarmoeder en begeleidt jou met de zorg van je kleine.En de kleine houdt zij ook in de gaten ; ofdat het goed drinkt en of de kleine zich zelf op temperatuur kan houden..Verder begeleidt zij jou ook als je borstvoeding geeft.Maar ben je ziekenfonds verzekerd??Want dan wordt er een hoop vergoedt en dan hoef je alleen de eigenbijdrage te betalen van ongeveer 3.euro 50 per uur.En als je daar bij ook nog aanvullend verzekerd ben krijgt je daar ook nog de helft van vergoedt.Dit is bij de oz het geval.
Succes met de laatste loodjes,
groetjes jolanda
 
hoi

bedankt voor je reactie

ik kan van de eerste 24 uur kraamzorg idd gedeelte vergoed krijgen en dan moet ik dus 3,50 x 24 = 84 euro zelf betalen
+ 260 euro om in het ziekenhuis te bevallen
ben niet aanvulllend verzekerd ook ivm laag inkomen

en als je elke maand al te kort hebt is 84 euro erg veel

groetjes babs
 
Hoi Babs,

Ik begrijp dat je het financieel niet breed hebt, maar ik zou toch proberen die kraamzorg te nemen. De kraamverzorgster is er speciaal voor de verzorging van een pasgeboren baby en een kersverse moeder.  Je kan haar alles vragen. Ook helpt ze je bij borstvoeding geven en alle huishoudelijke taken. Zo sterk en bijdehand als ik normaal ben, zo onzeker en fragiel was ik de week na mijn bevalling. Door de hulp  van de kraamverzorgster  voelde ik me snel stukken beter.

Misschien  is een alternatief om niet 24 uur  kraamzorg af te nemen, maar zoveel als je kan betalen.  
En  afspraken maken over wat je wil dat ze doet. Ze wordt er ten slotte voor betaald. Ik heb bijv. geen visite uitgenodigd toen zij er was. Ik heb vooral met haar  samen de zorg van de baby gedaan. Ook deed zij bij mij de controles. Verder maakte ze schoon, deed de boodschappen  en heeft 1 keer gekookt.  Schoonmaken, boodschappen doen, visite verzorgen en eten koken  zou je heel goed door je moeder kunnen laten doen.  

Succes
Gr.
Lies
 
hoi bedankt voor de reacties

mijn man is afgekeurd maar kan wel heleboel in huis doen en dan is id mijn moeder er ook nog dus voor huishouding en vistite heb ik geen kraam hulp nodig

en bij mijn verzekering moet je min 24 uur kraamzorg nemen ook als je bv alleen moeder en kind zorg neemt

ik zie wel hoe het loopt

dan moet de vk maar komen of huisarts voor de controles

groetjes babs 38+6
 
Terug
Bovenaan