Voor barbarella

Hoi Barbarella,(en anderen die het graag zouden willen weten)

Ik ben gisteren net naar de huisarts geweest en heb op die vraag antwoord gehad. Als je net gestopt bent met de pil (zoals ik nu 3 maanden geleden) en je ongi laat op zich wachten dan ben je wel vruchtbaar. Je eisprong moet wel even weer op gang komen, en hoe lang dat duurt weten ze niet, das per persoon verschillend. Maar het kan zo zijn dat je meteen zwanger bent van je eerste eisprong en dus helemaal niet meer ongi wordt. Ik heb het volgende advies gekregen: Niet te druk over maken. Wanneer je lichaam ineens tekenen van zwangerschap vertoont testen en kijken wat de uitslag is. Of anders je eerste ongi weer tegemoet zien. Pas tussen een 1/2 jaar en een 1 jaar wachten is een bezoekje aan een gyn. aan te raden, en tot die tijd zit je dus in onzekerheid.

Ik hoop dat je zo antwoord hebt op je vraag. Hoe lang ben je nu gestopt met de pil dan?

Groetjes MArianne

haha, ik zet hier mijn reactie ook wel neer!

Haai Marianne!

Allereerst thnx voor je reactie! Ik heb hier zeker wat aan
Eind juni ben ik gestopt, 3 juli t/m 6 juli ongeveer had ik een bloeding die ik volgens de huisarts gewoon als mensturatie kan tellen, NOD zou dan 31 juli kunnen zijn, en ik heb vanaf vorige week ongesteldheid achtige krampen(hoop dat dat niet verontustend is, of dat het anders misschien door de eisprong komt of doordat mijn lichaam in de war is door het stoppen) gepaard met pijnlijke tepels, af en toe een soort draaierigheid, laatste dagen veel trek enz.
Verloor vandaag wat bloed na geslachtsgemeenschap(piepklein beetje), wat ZOU kunnen betekenen dat mijn baarmoedermond doorbloed is en dus extra gevoelig vanwege een eventuele zwangerschap (kan je het nog volgen? :D)

Ik reageer pas wat later, had eerder geen tijd, maar heb al wel gelezen dat het allemaal spannend is in deze dagen voor jou. Je symtomen lijken inderdaad een beetje op zwangerschap, en je weet maar nooit. Veel succes in elk geval de komende dagen, en hou ons op de hoogte he...

Liefs MArianne

Terug
Bovenaan