Voor Batsertje

A

Anoniem

Guest
Hoi,  

Wanneer zou ik dan ongi moeten worden als je uitgaat van de temperatuursverhoging?
En vanaf wanneer kan ik een zwangerschaptest  doen.
En omdat me temperatuur pas op ongeveer de 25ste dag omhoog is gegaan dan kan ik nu nooit een cyclus van 36 dagen hebben toch?
Dit keer zal het dan wel langer duren als ik het goed begrijp?

Als je temperatuur eerst een daling heeft en de dag erna een duidelijke steiging dan is dat je eisprong.. Bij jou curve is dat niet helemaal goed te zien.. Het kan prima zijn dat je een eitje gehad hebt hoor en dat je misschien nu wel zwanger bent?
Hoelang heb je de pil geslikt en sinds wanneer ben je gestopt?? Het kan nl heel goed dat je lichaam helemaal op regel moet komen weer en dat je het dus ff moet aanzien nog.. Als je gewoon blijft temperaturen op hetzelfe tijdstip elke dag dan moet je na enkele maanden toch een behoorlijk overzicht hebben van je cyclus...
Gewoonlijk word je ong 14 dagen na je ei ongesteld.. maar ik heb hier ook wel eens gelezen dat het bij sommige vrouwen langer duurt voor ze ongi worden..

liefs Bats

Een goede manier om het tijdstip van je eisprong te bepalen is het bijhouden van je temperatuur op een curve. Elke morgen neem je op hetzelfde tijdstip, op dezelfde manier (oraal, rectaal of vaginaal), met dezelfde thermometer en net voor het opstaan je temperatuur. Eenmaal je opgestaan bent, stijgt je temperatuur immers. Deze temperatuur hou je netjes bij op een curve.

Je kunt het best starten met het nemen van je temperatuur aan het begin van een nieuwe cyclus. Dan is je temperatuur namelijk het "laagst". Deze lage temperatuur houdt aan tot net voor de eisprong, de dag erop zakt je temperatuur even, om de dag erna enkele tienden van een graad (0,3 - 0,5 °C) hoger te komen liggen dan de dag voor de daling. Wanneer deze stijging minstens 3 dagen blijft aanhouden dan heb je je eisprong gehad. Let wel op: op het ogenblik dat je temperatuur stijgt, is je eisprong reeds voorbij! Normaal gezien blijft je temperatuur nu hoog tot aan je volgende menstruatie.
Blijft je menstruatie een week uit en blijft je temperatuur al die tijd hoog dan ben je heel waarschijnlijk zwanger.

Als je deze temperatuurcurve gedurende een drietal cycli na elkaar bijhoudt dan heb je vast en zeker een beter inzicht in je vruchtbare dagen.

Ik ben 8 juni met de pil gestopt na 5 jaar te hebben geslikt. Maar jij zegt dat ik misschien een eitje heb gehad, maar aan de temepratuur is toch duidelijk te zien dat er een eisprong heeft plaats gevonden of toch niet bij mij??? Ik heb nu ook wel last van pijn in me buik krampen van ongesteldheid

Aan je curve te zien zou dat idd kunnen.. Wacht gewoon af wat je lichaam gaat doen nu, omdat je zegt dat je voorbodes hebt van ongesteldheid.. Al heb je een eitje gehad en zelfs als het bevrucht is dan komt daar niet altijd een zwangerschap uit voort...
Maar wie weet.. ik kan je niet anders zeggen dan dat je het moet afwachten.. blijf gewoon temperaturen en maak er curves van.. Dat maakt het makkelijker om te zien en zo kun je in je (misschien) volgende cyclus beter vergelijken..

succes, liefs Bats

Terug
Bovenaan