voor Batsertje

A

Anoniem

Guest
Hee Bats

Hoe gaat het met je??? Weet je al wanneer je je eerste echo hebt??
Ik ben zooooow  nieuwsgierig. Je hebt vast al gezien hoeveel er hier weer zwanger zijn....ik denk dat ze je allemaal missen haha.

Ben echt benieuwd!!!
Liefs Annet

Hey lieve Annet..

Wat lief dat je aan me denkt meid.. Ik lees hier wel mee hoor maar heb niet echt de energie om te reageren.. zoals nu voel ik me niet echt lekker in mun buikje.. beetje misselijk enzo maarja dat hoort erbij hihi..
Ik heb de vk gebeld voor een eerste afspraak en werd gelijk overdonderd met allerlei testen die ik kan gaan doen omdat ik 36 ben..
Ik moet eerlijk zeggen dat dat er behoorlijk heeft ingeslagen bij mij.. ik ben van mezelf nogal een piekeraar en nu ik zwanger ben nog vrij emotioneel ook... Ik moet eerlijk zeggen dat ik het allemaal ff niet meer weet nu... ben bang om te testen, ik heb altijd gezegd dat elk kindje hier welkom is, en dat ik niet mag beslissen over leven en dood en dat ook nooit zal doen!! Maar door alle folders en info die ik gelezen heb zit de angst er behoorlijk in nu.   Ik denk dat we gaan voor een kansberekening en dat houdt alleen in dat je een echo laat maken om de nekplooi te meten van het kindje en ik moet dan bloed laten prikken... aan de hand daarvan kunnen ze berekenen hoeveel kans je hebt op een kindje met down.. standaard is dat voor mijn leeftijd een kans van 1 op 310 maar er zijn veel vrouwen die een uitslag krijgen van bijv 1 op 2400 ofzo.. Als je meer dan 1 op de 250 kans hebt raden ze een vruchtwaterpunctie of vlokkentest aan.. Deze tests brengen een klein risico met zich mee dat je een miskraam krijgt en daar zit ik niet op te wachten...
Ik weet dat als ik de kansberekening niet doe ik de hele zwangerschap bang zal zijn en niet echt kan genieten.. maar aan de andere kant weet ik ook dat ik het hoe dan ook niet weg zal laten halen... Je begrijpt.. ik ben heel onzeker en weet ff niet wat ik moet doen.. moet het gewoon ff van me af zetten maar dat kan ik niet...

Hoe is het verder met jou dan? Wens je heel veel geluk en liefde toe voor de komende tijd.. hoop dat je snel zwanger bent..

liefs.. Bats

Jee Bats, dat lijkt me inderdaad moeilijk hoor. Helemaal als je eigenlijk toch niets wil laten doen. Maar goed, we gaan er natuurlijk gewoon van uit dat alles ok is!!!!
Laat je wel nog even weten hoe het je verder vergaat?? Wil wel een beetje op de hoogte blijven natuurlijk............

Heel veel liefs en tot gauw maar weer, Annet

Hoi Bats,

Ik las je verhaal over testen, vruchtwaterpunctie ed.
Ik weet niet precies waarom je dit allemaal moet doen,
ik geloof dat het te maken had met je leeftijd,
maar dat weet ik niet zeker.
Ik herken de situatie wel. Wij zijn nl. bezig ook met ons 1e kindje.
En de ouders van mijn man hebben wat problemen gehad toen hun
kinderen kregen. Ze hebben in totaal 3 jongens gekregen, en 2 meisjes.
Beide meisjes hebben het helaas niet overleefd, daar tussen is dus nog
een jongen geboren. De toenmalige dokter heeft hun gezegd, mocht je
ooit zelf aan kinderen beginnen, laat dit allemaal uitzoeken.
Dus we zijn nu sinds febr van dit jaar bezig met uitzoeken ed.
We zijn bij het ziekenhuis geweest op de afd klinische genetica,
en daar hebben ze geprobeerd om via de huisarts/ka van vroeger info te krijgen.
Gister zijn we terug geweest en blijkt dat ze geen info meer hebben kunnen krijgen.
Nu willen ze dus de chromosonen van mijn man onderzoeken om te kijken of hij iets van zijn ouders heeft overgenomen. Dus gister hebben ze bloed geprikt om dat na te kijken en over 6 tot 8 weken krijgen we hier de uitslag over. We hebben toen ook gesproken over de testen die mogelijk zijn, vruchtwaterpunctie, en daar de risico's weer van. Daar zit je idd niet op te wachten. Maar omdat bij ons het risico iets verhoogd is, wil je toch weten of er iets aan de hand is. Wat een toestanden, ik ben nog niet iets zwanger (denk ik, blijkt volgende week NOD 2 of 3 oktober!)
Dus ik weet precies hoe je je voelt, en wat er allemaal mogelijk is. maar geruster wordt je er idd niet op. Ik wens je hier sterkte mee, hou ons op de hoogte. Groetjes SOraja, 30, ronde 3, 1e kindje.

Terug
Bovenaan