voor Beer64 en Odette

A

Anoniem

Guest
hoi! Zag net pas je berichtje dus ik begin gewoon weer bovenaan
Ja ik ben ook getrouwd met een Israelier, en onze dochter heet Lior. Bewust geen Liora, mijn man vond dat mooier en het is ook uniek. Er zijn wel meisjes die Lior heten in Israel maar niet erg veel, laat staan in Nederland. Over de combinatie voor-en achternaam, joodser dan dit kan het ECHT niet: Lior Cohen. De naam Lior was mijn keuze, omdat ik de betekenis zo mooi vindt; ze voelde ook echt als 'mijn licht' toen ze nog in mijn buik zat. We hebben wel besloten dat ons tweede kindje een Nederlandse, of iig een Europese naam krijgt. Tja, die naam, wat maakt het nou uit dat het een joodse naam is, haar vader is toch ook een Israelier? Wij voeden haar 3-talig op, ik vind het geweldig, zo'n internationaal huishouden!
Je vroeg of we nog wat namen weten... Ik zal je wat namen geven van onze vrienden daar, want echt bijzondere namen weet ik niet. Misschien kan je hier wat mee:
-Merav
-Roni
-Jonathan
-Meytal
-Ziv
-Nir
-Yuval
-Erez
Alon
-Libi
-Lilach
-Ariel

Succes!! Stephanie

Hoi Stephanie,
Jeetje het berichtje was al een heel stuk naar beneden, dus nou staat het weer een beetje bovenaan ! Lior is inderdaad mooi. Leuk dat jullie ook meertalig opvoeden, kun je mij misschien vertellen hoe dat tot nu toe is verlopen bij jullie. Wij willen proberen dat ik alleen Nederlands spreek, mijn man hebreeuws en wij onderling hebreeuws (dat doen we nu ook).
Bedankt voor de namen,
Birgit

Terug
Bovenaan