Voor Belle

A

Anoniem

Guest
Hi Belle,
Vandaag een verwijsbrief gekregen van de ha voor de gyn. Gelijk een afspraak gemaakt en we moeten 4-12 heen. Mijn vriend en ik hebben samen al wel een dochtertje en an haar was ik na een maand al zwanger, dus je zou denken dat er niets mis is met ons. Maar ja je weet het nooit.
Ik word wel elke (ongeveer) 6 weken ongi, dus dan zou je denken dat ik wel gewoon een eisprong zou moeten hebben (of is dat verkeerd gedacht!). Wat is een hSG onderzoek?
Ben je al moeder en/of zwanger?

Groetjes Wendy

Hai  Wendy,

vervelend die onzekerheid he? Met een cyclus duur van 6 weken zou je denken dat je gewoon eisprong zou moeten hebben. Er is voor nu 1 manier om daar achter te komen en dat is je temperatuur bijhouden (gaat na de eisprong iets omhoog, is bij mij al weer een tijd geleden dat ik dat heb gedaan) en je kan ovulatietesten doen, zijn via sensitest betaalbaar, sloegen bij mij wel aan maar de streep werd nooit zo donker als dat het moest terwijl ik wel eisprong heb.

Ik wil je verder niet onzeker maken maar dat je de eerste keer heel snel zwanger bent geraakt wil niet zeggen dat er niets aan de hand is. Heb al vaker meiden gehoord die een "toevalstreffer"hadden of waar de gyn tegen had gezegd"spontaan zal het niet lukken"en die toch zwanger werden; spontaan. Tja het menselijk lichaam is iets heel unieks.

Maak je verder geen zorgen over het gyn bezoek. Als je er tegen opziet (bijv. inwendige echo, vond ik heel erg, was nl nog nooit onderzocht) is het wel handig dit even te zeggen. Dan kunnen ze er rekening mee houden.

Die HSG is een vervelend onderzoek, dan spuiten ze een contrast vloeistof naar binnen om te kijken of de eileiders open zijn. Dit onderzoek krijg je vaak pas wat later. Bij ons toen we zo'n half jaar in de mm zaten.Ook nog geen zorgen om maken.

Zelf zijn wij nu 3,5 jaar bezig voor ons eerste wonder. Als ik ooit zwanger wordt is het echt een wonder. Er is bij ons niets aan de hand (ze vermoeden endometriose in Belgie, dat is baarmoederslijmvlies op plekken waar het niet hoort te zitten in je buik maar wat daar wel menstruatiebloedinkjes/pijn geeft).

Dus tja hier nog even afwachten op de onderzoeken en dan op naar IVF.

Maar voor jou geldt in principe nog steeds dat je goede kans maakt om zwanger te worden. Wie weet kom je wel voor niets bij de gyn en blijk je zwanger te zijn. Je zou niet de eerste zijn die de afspraak al heeft staan en hem met leuke reden weer kan afmelden.

Heel veel succes!!

groetjes Belle.

Terug
Bovenaan