Voor BIBI

Hoi lieve Bibi,

Ik lees net pas je berichtje....wat verschrikkelijk, ik had echt niet meer verwacht dat dit jouw ook voor de tweede keer zou overkomen!!! Meestal denk je, iedereen heeft geluk en zelf heb je alle pech, maar helaas blijkt dat bij ons niet zo te zijn. Tjonge, wat zijn er toch veel die het voor de tweede keer moeten meemaken zeg. En ik weet het meid, je bent zooo ontgoogeld, je verwacht toch dat het dan zeker deze keer wel gewoon goed gaat. Al die meiden bij wie het de eerste keer allemaal al goed gaat, dan zijn wij toch zeker wel de tweede keer aan de beurt!!! Maar niet dus en dat is een keiharde klap in je gezicht!! Ik had nog wel een vraagje, waarom ben jij meteen gecuretteerd? Want omdat ik al bloedverlies had, moest ik het zelf maar afwachten... Als je er aan toe bent, vertel dan je verhaal maar. Heel veel sterkte en ik denk aan je, echt waar. Dikke kus, Anke

Hoi Anke,

Bedankt voor je lieve berichtje, wat zijn we trouwens een pech vogels vind je niet. Maar ja 3x is scheepsrecht zeggen ze toch dus laten we daar maar vanuit gaan.

Het gaat redelijk met me lichamelijk. Ik heb nog wel af en toe flinke krampen maar met een paracetamolletje zijn die goed te onderdrukken. Geestelijk moet ik nog wel herstellen dit was echt weer een zware klap en ik merk dat het deze keer echt tijd nodig heeft. De vorige keer dacht ik; ik moet zo snel mogelijk weer zwanger worden dan voel ik me pas weer gelukkig maar nu heb ik dat gevoel helemaal niet. Ik heb nu zo iets van laten we nu maar even een pauze nemen. En we zien wel hoe lang die gaat duren. Misschien twee maand, misschien een half jaar we weten het nog niet, we zien wel hoe alles loopt.

Waarom ik zo snel gecuretteerd ben? Nou dat zit eigenlijk zo. De vorige keer moesten we een week wachten en we hoopten dat het spontaan zou komen. Na 3dagen te hebben afgewacht begon ik echte weeen te krijgen. En weeen met een volle baarmoeder (met een kindje erin) is al pijnlijk en een lege baarmoeder schijnt nog een keer zo pijnlijk te zijn. Het ging bij mij ook ontzettend heftig. Om de 3 minuten kwamen ze en ik wist niet meer hoe ik het had. Met spoed ben ik toen opgenomen en gelijk gecuretteerd. Toen we dus maandag te horen hadden gekregen dat het weer mis was leek het de gyn niet zo verstandig om het nog lang af te wachten want waarschijnlijk zou hetzelfde me gaan overkomen en daar zatten we natuurlijk niet op te wachten.

Het hoeft niet te zijn dat het bij jou zo gaat hoor. Elk lichaam is anders en mijn lichaam lukt het niet om het vruchtje spontaan te laten komen. Vorige keer was ik 12weken en bleek het vruchtje al met 6 a 7 weken te zijn afgestorven. Nu was ik 10 weken en ook was nu het vruchtje met 7weken al gestorven.

Ik vind wel dat het beter voor de verwerking is als je snel geholpen word. Hoe zit het bij jou, zit je nog steeds af te wachten tot het komt? Ik kan je een ding aanraden wanneer je er niet meer tegen kunt of wanneer je veel pijn hebt moet je gewoon bellen hoor! Het is jouw lichaam en als je het niet meer ziet zitten moet je dit echt aangeven.

De volgende keer hebben we meer geluk daar moeten we maar voor gaan vind je niet Anke?
Laat even weten hoe het bij jou gaat.

Succes en nogmaals lief dat je aan me denkt.

Liefs Bibi

Hoi Bibi,

Bij mij is het ook al ver achter de rug. Donderdag had ik die vreselijke echo, vrijdag begon het bruinverlies al en maandag begon de echte ellende, die nu eindelijk wat minder begint te worden, al moet mijn lichaam nog helemaal ontzwangeren en wat merk je dat goed!!! Woensdag heb ik nog een echo gehad om te kijken of er nog veel zat en er zat inderdaad nog het een en ander in mijn baarmoeder. A.s. maandag heb ik nog een echo maar ws is het dan al wel goed weg. We zien het wel. Wij hebben ook besloten dat dit niet meer het enige in ons leven mag zijn. Als we dan toch nog even met zijn tweetjes zijn, dan moeten we het ook weer wat beter krijgen samen en lekker van elkaar kunnen genieten. Daarom heb ik nu mijn afleiding gevonden in het zoeken van een lekkere tropische vakantie. We gaan vanavond beslissen waar we heen gaan en we gaan al eind mei!!! Eindelijk weer eens wat leuks in ons leven....
He, veel sterkte meid en ik ben hier iedere dag om er met je over te praten, ik weet precies hoe kl*te het is!!!

Liefs, Anke

Terug
Bovenaan