Voor Caroline25

A

Anoniem

Guest
HI Caroline,
je vroeg me om een beschrijving van hoe het IVF puntie in zijn werking gaat.
je moet eerst voordat het zover is jezelf dagelijks injecteren om zoveel mogelijk follikels aan te laten maken.
Bij de punctie zelf gaan ze met zo'n echokop naar binnen en daardoor gaat er een naald doorheen waarmee ze in je vaginawand doorheen prikken....dat voelt bij de een pijnlijker aan als bij de ander...het voelt alsof je een stomp krijgt.

Bij mijn eerste IVF voelde ik niets bij het leegprikken van de eicellen maar bij de 2e x ging de arts volgens mij flink te keer met de echokop en daardoor was het een beetje pijnlijk en gevoeliger....de pijn ben je wel al gauw vergeten hoor als ze klaar zijn....je moet het wel rustig aan blijven doen.

Dit was dus mijn ervaring...ik weet niet hoe de andere meiden dit hebben ervaren...
Ik wens jou heel veel sterkte en ik hoop dat je gauw zwanger mag worden en dat geldt ook voor alle andere meiden hier op de forum.

gr
FF

Hey FF,

Bedankt voor je reactie en je verhaal. Je hebt me toch wel een beetje gerustgesteld hoor!
Maar eigenlijk mag ik daar nog niet aan denken! Ik heb morgen IUI nummer 4 en wie weet is die wel raak! Er zaten vandaag twee eitjes klaar dus dat vergroot mijn kans weer he!
Heb jij voor IVF ook eerst IUI gedaan? En hoe viel dat mee?
Zelf zijn we nu van januari 2006 aan't proberen! Uit onderzoek bleek dat de hoeveelheid goede zaadcellen aan de lage kant was. We mogen 6 keer IUI doen en dan wordt er overgeschakeld op IVF!
Hopelijk is het deze keer wel eens raak! En ook voor jouw natuurlijk en al de andere dames hier op het forum!

xxx Lieve groetjes Caroline

Hi
ik heb voordat we aan IVF zijn begonnen 3 IUI's gehad maar dat liep helaas nergens op.....ik heb last van endometriose en heb daardoor een hele grote cyste aan overgehouden vandaar dat we met de IUI moesten staken.....
Nadat de cyste operatief verwijderd was moest ik 3 maanden lang aan de lucrin....de overgang dus....en zijn we meteen in aanmerking gekomen voor IVF.
Heb nu mijn 2e poging achter de rug en zit nu in de wachtweken....dus hopen dat dit positief uitpakt.

gr
FF

Terug
Bovenaan