voor Cato (en alle andere lieverds die hier op het forum rondhangen!!!)

A

Anoniem

Guest
Dag lieve Cato,

Bedankt voor je lieve reactie bij het onderwerp NOD rond 24 sept.
Ik had het nog helemaal niet gezien!
Ik wilde je toch even persoonlijk bedanken, want ik vind het heel lief dat je mij probeerd gerust te stellen en te troosten .
Afgelopen weekend was echt een hel.
Het was kermis in het dorp van mijn ouders en we waren allemaal uitgenodigd voor een bbq. Ik heb twee broers en een zus en samen hebben die al 8 kinderen in de leeftijd 1 tot 8. Het was dus heel moeilijk om alles bij elkaar te zien.
Vooral het feit dat ik weet dat ze allemaal binnen 4 maanden zwanger waren van die kinderen.
Ik ben er op gegeven moment gewoon even tussenuit gepiept en even stilletjes staan janken buiten.
Maar ach, we gaan er weer voor, als jij 22 rondes de moed erin kan houden, dan moet ik dat met 10 rondes toch ook nog kunnen.
Dankjewel voor je lieve woorden.

Groetjes Ukkepuk

Lieve Ukkepuk,

Wat lief dat je me bedankt voor mijn reactie! Ik hoop echt voor je dat het heel snel raak zal zijn. Wat vervelend dat je er steeds in je directe omgeving zo mee wordt geconfronteerd. Ik herken dat ook uit de tijd dat ik zwanger wilde worden van mijn zoontje Pepijn. Om me heen werden al mijn vriendinnen zwanger (sommigen ongepland) en bij ons wilde het maar niet lukken. Toen een collega van me vertelde dat zijn vrouw zwanger was en het eigenlijk heel slecht uitkwam en hij ervan baalde (zijn oudste was toen pas 4 maanden) knapte er bij mij echt iets. Onbegrijpelijk dat sommige mensen zo makkelijk denken over zwangerschap en kinderen krijgen. En het meest storende vind ik dat mensen vaak iets roepen zonder te beseffen dat andere mensen daardoor heel erg gekwetst kunnen worden. Maandag kreeg ik te horen van een mannelijke collega dat hij en zijn vrouw te horen hadden gekregen dat het voor hen niet mogelijk is op natuurlijke wijze een kindje te krijgen. Een enorme schok en ergens ook een enorm verlies voor hen. Ik vind het dan ook heel erg rot dat ik hem over een aantal weken (als alles goed gaat natuurlijk) moet vertellen dat ik zwanger ben. Ik had hem ook zo een kind gegund. HIj is helemaal idolaat van Pepijn en zou zelf zo'n goede vader zijn. Soms is het erg oneerlijk verdeeld. Ik hoop voor je dat je snel goed nieuws te vertellen hebt, geef de moed niet op en vertrouw op een goede afloop! Liefs Cato
PS Heb je al weleens een maansteen geprobeerd? Ik geloofde er eigenlijk niet in, maar toen wij in ronde 20 zaten, kreeg ik van mijn broertje een maansteen die de vruchtbaarheid zou bevorderen. Een maand later kreeg ik een miskraam en een maand daarna was ik al zwanger. Nu heb ik die steen weer direct onder mijn kussen gelegd met het idee Baadt het niet dan schaadt het niet. Het zou natuurlijk toeval kunnen zijn, maar wie weet.

Terug
Bovenaan