voor Christa

A

Anoniem

Guest
Hoi Christa,

Ik las dat je Jim inbakerd en heel strikt  aan rust en regelmaat houdt. Zou je misschien kunnen uitleggen wat je precies doet om de rust en regelmaat voor Jim erin te houden?

Ik probeer namenlijk ook rust en regelmaat, maar je hoort er zoveel over en met zo ´n kleintje vind ik het soms lastig of ik het wel goed doe.
Voor de bv geef ik onze dochter altijd een schone luier, daarna bv, daarna laat ik haar even bij mij leggen en daarna leg ik haar terug in bedje. Maar s ´ochtends wil ze niet altijd in haar bedje dan begint ze te huilen en na 10 huilt ze nog.
Hoe doe je het als je ergens naar toe gaat?

Groetjes Sylvia

Hoi Silvia,

Ik doe het ongeveer zoals jij beschrijft. Jim krijgt zijn flesje, dan nog even knuffelen bij mama en boertjes laten. Dan als hij nog niet moe is (vaak is hij dat wel al) dan nog even alleen in de box spelen (lees liggen). Zodra hij begint te jengelen of te gapen, pak ik hem op wordt hij ingebakend en in bed gelegt. Vaak huilt hij dan een klein minuutje (heel soms wat langer) en valt dan in slaap.'s Nachts gaat hij direct terug in zijn bed,  en dat lukt bij mij ook bij de ochtendvoeding.  Ik ben vanaf vrijdag bezig en ben zo min mogelijk de deur uitgeweest, het schijnt belangrijk te zijn om de eerste 2 weken er even heel strikt in te zijn. Gisteren moesten we wel, want toen moest mijn dochter naar de psz. Ik heb hem toen ingebakend in de wagen gelegd, en dat ging ook goed. Moet zeggen dat ik het wel jammer vind dat ik niet zomaar even naar buiten kan, maar hoop dat hij na 2 weken zo in het ritme zit dat de uitstapjes weer gemaakt kunnen worden.
Jim heeft er nog erg veel moeite om lang door te slapen, het liefst wil hij na 2 uur alweer zijn flesje, dat gaat nu alwel iets beter maar nog komt hij vaak na 3 uur, dat is iets waar we nog aan moeten werken. Hij zit ook nog steeds op 8 voedingen.

In het boekje over inbakenen staat dat je je kind een half uur moet laten huilen bij inslapen, als je kind even stop met huilen gaat dan het half uur opnieuw in, moet zeggen dat Jim de eerste dag lang huilde maar gelukkig geen half uur. Als je kind na een half uur nog huilt mag je hem even over zijn buik wrijven en je handen voor zijn/haar ogen doen, zodat het donker blijft en evt. een speentje geven.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Gr Christa

Hoi Christa,

Dank je wel voor je reactie! Inbakeren doe ik dan niet, maar was wel benieuwd hoe je de 3 r-en aanpakte. We doen het inderdaad hetzelfde.
Als ik onze dochter bv heb gegeven valt ze in slaap, maar als ik haar bijv oppak om in haar bedje te leggen begint ze te huilen en is ze weer wakker. Als ik haar zittend voed, dan valt ze ook in slaap, maar als ik haar precies zo laat liggen slaapt ze heel lang (hahaha en ik maar zitten en zitten en naar haar kijken). Ze slaapt bij mij langer als in haar bedje. Ook als we gaan wandelen slaapt ze lekker, maar thuis wordt ze vrij snel wakker.

Het zal er wel allemaal bij horen, voor haar is het natuurlijk ook wennen en voor mama ook. We genieten van haar en zijn dan ook hele trotse ouders.

Geniet van Jim en groetjes Sylvia

Terug
Bovenaan