Voor Cindy!!!

A

Anoniem

Guest
Hallo Cindy,

Ik ben inderdaad al bezig met een dieet, meerdere keren per dag kleine beetjes eten, opletten met suiker.
Niet van een dietiste, maar op aanraden van de vk.
Dat gaat na mijn idee redelijk goed, ik ben naar mijn idee niet veel aangekomen.
Ik ben zelfs afgevallen, maar dat kwam meer door dat ik het hoorde van de suiker, en bij alles dacht mag ik dit??
En daardoor slecht/weinig ging eten, maar dat gaat nu weer goed hoor!!

Maar de vk, zegt dat ik me geen zorgen hoeft te maken, maar wel moet opletten!!
Voor mij is dit een beetje tegenstijdig, moet ik me ongerust maken of niet???
Maar jou verhaal heeft toch meer duidelijkheid gegeven, bedankt.

Want, ze hebben mijn urine helemaal niet nagekeken!!
En dat prikken van jou gaat ook heel anders dan bij mij.
Ik word gewoon willekeurig geprikt, bij de huisarts!!
Niks zoveel uur voor en na het eten.

Ik moet maandag weer naar de  verloskundige, en dan ga ik het er toch maar weer over hebben, ik wil gewoon duidelijkheid hebben van hem.

Nogmaals bedankt!!
Groetjes Esther

hoi Esther,

ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken hoor.Ze controleren het gewoon extra om het te voorkomen.Ik zou zeker even vragen naar zijn reden dat je steeds moet prikken.Wat je zegt van je gewicht enzo is super.Zo gaat het bij mij ook,ik ben in totaal maar 6 kilo aangekomen.En moet nog maar 4 weken.Dus is prima.Ik ben wel zwaar van mezelf hoor zal ik eerlijk zeggen.Dus ruimte genoeg voor die kleine.Maar nu heb ik kans dta ik na de bevalling meteen al wat kilo's van mijn eigen vetreserve kwijt raak.Bij de bevalling raak je er  al zo'n 5 kwijt en in de kraamweek zo'n 4.Prima toch?
En bij jou was je nuchtere waarde helemaal super.Misschien stuurt hij wle standaard iedereen door.Bij ons wordt ook de urine niet gecheckt bij de vk.Maar wel moet je met 30 weken nuchter bloed prikken voor ijzer en suiker.Iedereen dus.Vond dat best wel gek want bij mijn oude vk moest ik steeds mijn urine meenemen.
Ik werd trouwens extra gecontroleerd door mijn zware babygeschiedenis.En die grens heb ik ook maar krap aan overschreden hoor.Ik geloof dat die grens 4200 gram is.En mijn kids waren 4330,4294,4330.Dus net   2onsjes zwaarder.Maar ze volgen nou eenmaal dat protocol om problemen te voorkomen.Maar dat jij nu nog een keer moet is denk ik om te kijken hoe je waardes zijn nadat je begonnen bent met je dieet.
Vooral sávonds is erg belangrijk om nog wat te eten want snachts groeit je kindje het hardst en dan is de tijd van de warme maaltijd naar het ontbijt veel te lang.En als je dan om 10 uur nog wat neemt ,al is het een bruine boterham met kaas ofzo.Krijgt hij/zij geen tekorten.En voor jou blijft je suikerspiegel in balans.
En je kan na 2 weken dieten en inderdaad met 6 maaltijdjes per dag al een normale suikerspiegel hebben.Dus ik denk daarom nu nog een keer.
Hee ik hoop dat ie wat lager uitvalt en dat je vk je wat duidelijkheid kan geven.Maar je hoeft je echt geen zorgen te maken hoor.
Hoop dat ik nog van  je hoor wat ie zegt volgende week,sterkte alvast!

groetjes Cindy

Terug
Bovenaan