Voor Cindy

Hoi Cindy,

Ik zag net dat je vandaag je derde IUI hebt, spannend hoor, succes! Ik zag ook dat jij zonder hormoonstimulatie IUI hebt, is dat alleen de eerste 3 behandelingen en als het dan niet lukt wel met hormonen of niet? Waarom is dat bij jou zo, zonder hormonen? Gek eigenlijk dat dat bij iedereen verschillend is. Ik hoop echt dat dit jouw keer gaat worden!!! Heel veel succes met de WW en hou ons op de hoogte!

Liefs, Anke

Hey Cindy en Anke,

Eerst wil ik Cindy ook veel succes toewensen, hoop dat het deze keer gaat lukken.
Ik moet vanmiddag weer voor mijn eerste uitgangsecho..IUI nr 4 is helaas mislukt. op naar de volgende dan maar!

En voor Anke, ik heb ook de eerste 3 IUI zonder hormonen gehad omdat bij mij alles okidoki is,  bij negatief resultaat ben ik begonnen met hormonen voor IUI 4,5 en evt. 6.. Ik spuit Puregon en ik zit volgens de arts op een bijna homeopatische hoeveelheid namelijk maar 25. Ik spoot vorige maand 50 en ik had gelijk flinke overstimulatie.  Ik heb geen idee wat het veschil met  Menopur is en waarom ik en de anderen dit niet hebben. Sorry..

Groetjes

Hey Anke en M-M,

Wat lief dat jullie aan me denken. Inderdaad vandaag mijn 3e iui gehad. het leek allemaal positief tot dat bleek dat er deze keer maar 800.000 zaadjes waren en dat is dus niet veel voor iui. Ik was best wel erg teleurgesteld hoor, Het wisseld nogal bij mijn man. 1e keer 1,5 miljoen 2e keer 3 miljoen en nu zo laag dus. Ze denken dat het een slechte keer is en hopen dus volgende ronde (als die er komt) dat het weer meer is. Als het wel zo laag blijft, zal waarschijnlijk ivf de optie worden. Maar daar moesten we ons nog geen zorgen om maken en gewoon even afwachten. Ach ja en er is er tenslotte maar 1 nodig, dus wie weet.
Ik heb inderdaad iui in mijn eigen cyclus omdat het allemaal goed is en ik een goede cyclus met eigroei heb.
De bedoeling was om nu wel na deze drie keer over te gaan met hormonen, maar zoals het nu lijkt gaan we zo eerst door. Dit ook door die lage score van deze keer.
Nou ja dus wel teleurgestelld maar ik blijf wel hoopvol hoor, ik ga gewoon net als anders dapperop het bankje en we zien wel of er iets moois van komt.
Weten jullie dit misschien ook, we hebben dinsdagavond nog gemeenschap gehad, zal dit te kort voor de iui geweest zijn ivm de hoeveelheid nu ??
Nou meiden succes en tot horens maar weer.

groetjes Cindy  

Hoi Cindy,

Daar hebben we het maandag toevallig nog over gehad bij de gyn, want ik vroeg me af of het zin had om het 2 dagen na elkaar te doen na mijn pregnyl spuit. Hij zei dat als het zaad normaal van perfecte kwaliteit is dit niet uitmaakt, maar als het wat minder is (zoals bij jullie) het vaak beter is om een dag of 3 onthouding te hebben voor 'het moment'. Dus misschien volgende keer toch wat meer rekening mee houden? Jammer hoor, dat je nu al zo'n tegenvaller had, want dan zakt de moed toch wel een beetje in je schoenen volgens mij. Goed dat je zo positief blijft, maar kan me toch voorstellen dat je het soms best moeilijk hebt! Wel fijn trouwens dat jouw cyclus wel helemaal goed is en je dus al die vervelende hormonen niet nodig hebt. Bij ons ligt het probleem bij mij, geen regelmatige cyclus zonder medicijnen....dus IUI in eigen cyclus heeft dan weinig zin. Maar aangezien de laagste dosis clomid al heel goed werkte, mag ik met de Menopur ook met de laagste dosis beginnen, ik geloof 75 eenheden ofzoiets.
Nou meid, succes op het wachtbankje en ik hoor je weer wel op het forum.

Liefs, Anke

Terug
Bovenaan