voor co bij verloskundige en moet op dieet

vanmorgen bij verloskundige geweest. alles was goed en moet binnekort bloedsuikers prikken ivm met vorige grootte van het kind (10 pond). logisch uiteraard. vorige keer heb ik het ook gedaan en was zelfs aan de lage kant. nu kwam ze met idee om op mijn dieet te letten. omdat zij denkt dat ik te veel eet en dat mijn kind daar groot van word. en dan moet ik dus lekkere dingen met veel vet en suikers vervangen.nou grote onzin. sorry ik ken zoveel mensen die dik zijn of zich vol eten. en hebben dan kleine kinderen. wat denkeen jullie er van?

Als dat zo is dan moeten je bloedsuikers afwijkend zijn. Als die goed zijn heeft het niets te maken met wat jij eet ( dus een paar dagen voor de suikertest zou ik idd een beetje opletten met wat je eet ;))

Ik eet als ik zwanger ben best veel en vooral snoep en chips zijn favoriet. En ik heb twee kinderen die 3100 gr wogen bij de geboorte. Dus ik denk dat het niet persé uitmaakt wat je eet als je bloedsuiker maar goed is.

ik heb de vorige zwangerschap ook curve gedaan en die waren eerder aan de lage kant dan aan de hoge kant. moet nu elke week 1x een dagprikken. weet zeker datie dan weer niet hoog is.. vind het maar gezeur en eliza-leonie: ik eet ook vooral chips, chocola of lekkere koek bij de koffie. vind hetdus echt een sport om nu op tte gaan letten.

Weet ook niet goed heb ook al wel eens horen zeggen dat vooral kleine,tengere vrouwen grote kinderen krijgen,en dikkere kleine kids,in mijn omgeving komt dat redelijk uit,een vriendin van mij die zeker 135 kg weeg kreeg een kindje van rond de 3200 gram.dus heel gemiddeld(zelfs aan de kleine kant)en bij ons in de fam(mn ma is rond de 1.67 en weeg rond de 57 kg en mn zusje was ook 10 pond,en die propte dr eigen echt niet vol!
zelf heb ik nu ook meer trek in lekkere dingen,mijn kindjes wogen bij de geboorte 3720 gr en 4220 gr,maar nooit gehoord dat dat door teveel snoepen kwam,bij ons zit gewoon in de fam om flinke kindjes te krijgen.
ik weet niet of het bij jullie in de fam zit?want dat kan dus erfelijk zijn he.
liefs jootje

zou gesprek aangaan over haar vooroordelen
groot kind is groot kind, heb jij niet wat over te zeggen, zeker als je suikers goed zijn

mijn suikers waren aan de bovenste grens, ik ben wat te dik en mijn dochter was 3200 gram en ik was 15 kilo afgevallen! tijdens mijn zwangerschap van de misselijkheid. ik was 9mnd zwanger en 2 kilo lichter dan toen ik net zwanger was. Enige wat ze hadden was dat ik niet boven mocht bevallen ivm de trap af tillen. maar ik wou absoluut niet thuis bevallen.

Bij mij klagen ze niet, ik ben bijna 10 kilo lichter dan bij mijn vorige zwangerswchap (dankzij die zwnagerschap) en als het kindje gezond is valt er niks te klagen.En waarschijnlijk val ik nu weer af. bijna 6maand zwanger en 2 kilo aangekomen vergeleken met de start.

succes ermee en laat niet met je sollen he

mijn oma was ook super slank en kreeg er 1 van elf toender tijd nou toen had je ook geen lekkere dingen denk ik dan maar.
vanmiddag de andere verloskundige nog even aan de lijn gehad (wij hebben een praktijk van 5) en die zei joh zolang je nog geen curve hebt gedaan eet je gewoon lekker. als de curve hoog uitpakt heb je een stok achter de deur. nou prima zo dacht ik zelf ook, kijk dan heb je ook geen keus. maar nu vind ik het echt onzin. kijk weeg wel 87 kilo en dus nog geen een kilo aangekomen, kijk ben ook wat te zwaar maar ja.. denk mens bekijk het.. ze is ook niet echt mijn favoriet en kan zo bitchy uit de hoek komen dat ik al de schijt erin heb als ik moet en zij is er..

Terug
Bovenaan