Voor Corina en Monique

Hoi meisjes,

Zit net alles weer te lezen en had vooral voor jullie een vraagje.

Corina, hoe is het met je? Hoe ging het vandaag in het ziekenhuis?
Om het plat te zeggen, heb je ze een poepie laten ruiken daar?
Zoiets neem ik me ook altijd van te voren voor en ik kom altijd weer met vragen naar buiten die ik had willen stellen, stom he.
Ben in ieder geval erg benieuwd!
Had jij nou evengoed wel voor chromosomen- en stollingsonderzoek al bloedgeprikt? Want dat ben ik even kwijt.

He, Monique, ik lees net ergens dat jij in januari langs kan komen voor de uitslag. Hebben ze bij jullie dan spoed gezet achter het chromosomenonderzoek, want ik heb daar half oktober voor geprikt en dat zou drie maanden duren hadden ze gezegd.
Maar goed, wel fijn dat je weet wanneer je langs kunt komen.
Zelf zal ik begin februari meer weten.
Begin het toch wel spannend te vinden, moet ik zeggen.

Nou, ik ga mijn spullen gauw uitpakken.
Kom net terug van de sportschool. Ben wezen zwemmen en heb daarna een massage gehad, heerlijk. Wat zal ik lekker slapen.....

Ariane

He Aadje,

Ik zit net een berichtje te schrijven want jouw bericht was bij mij nog niet zichtbaar.... tsssss.
Inderdaad zijn de chromosomen nu dus al binnen en dit hebben ze versneld gedaan ivm het feit dat ik weer zwanger was. Ik dacht dat het ziekenhuis dit zelf deed maar al deze gegevens moeten bij een academisch ziekenhuis vandaan komen (in mijn geval het VU in Amsterdam) dus vandaar dat ze het altijd opsparen en dan in 1 keer alles doen. Ik krijg nu stollings, hormonen, eiwitten (en nog wat dingen maar weet ff niet meer wat) onderzoeken en met 3 weken weet ik daar ook meer van.

Hoe is het nu met jou?
Heb je berichtjes wel gelezen en moet ook vaak even aan je denken.

Lieve Aadje bedankt voor al je fijne reakties van dit jaar en nogmaals ik hoop dat we ook ons positieve gevoel mogen delen als het een keertje goed gaat!!!

Corina

Heeee Aadje,

Bij mij duurt het chromosomen onderzoek ook zo,n 3 maanden.
De uitslag die ik in jan. krijg is die van het stollingsonderzoek.
Maar ik weet niet of dat goed komt want dat onderzoek is al 1 week na mijn miskraam gedaan.
Ik lees/hoor overal dat er 10 weken tussen moet zitten.
Ze hadden 12 buisjes getapt maar wat ze nou precies onderzoeken is mij niet eens duidelijk.
De gyn. had het alleen over een stollingsonderzoek.
Maar omdat ze zoveel bloed hebben afgenomen denk ik dat ze meer onderzoeken.
Zijn jullie nog tijdelijk "gestopt" met zwanger worden?
Daar bedoel ik mee dat jullie eerst de onderzoeken willen afwachten.
De eerste keer deden wij "het" eerst "met".
Maar nu hebben we zoiets we zien wel.

Trouwens lekker even, een massage!
Lekker ontspannend!

Jij krijgt toch begin jan. het stollingsonderzoek?
Nou meid, fijne feestdagen!

Liefs, Monique2

Hallo meisjes,

Corina, nou snap ik waarom jij inderdaad je uitslag van de chromosomen al binnen hebt.
Het schijnt standaard naar het VU gezonden te worden. Wat ik wel raar vind, want ik woon dus in Rotterdam en hier zit het Erasmus, toch ook een groot academisch ziekenhuis.
Bovendien hebben wij daar toendertijd ook het erfelijkheidsonderzoek laten doen dus ik dacht dat daar ook onze chromosoompjes onderzocht zouden worden. Toevallig werkt een vriend van ons daar maar hij zei dus dat dat altijd naar het VU gaat.
Hij heeft daar nog een co-schap moeten lopen op die afdeling, dus ik kan veel vragen aan hem stellen en dat vind ik wel prettig. Hij zegt ook dat het heel goed mogelijk is om te vragen of ze de uitslag van mijn man willen vergelijken met de gegevens die nu nog bij Erasmus liggen van zijn zus, alleen moet dat wel via de gynaecoloog. Maar ik heb goede hoop dat dat wel goedgekeurd gaat worden.

Verder gaat het wel redelijk. Voel me op zich nog best wel kut op het moment dat er weer een vrouw in vol ornaat (om het zo maar eens uit te drukken)in mijn blikveld komt, maar eigenlijk wil ik het hele gebeuren ook eens achter me gaan laten. Niet dat ik het wegstop of er voor weg wil lopen, maar ik vind zelf dat ik er nu wel meer dan genoeg mee bezig ben geweest en wil gewoon weer positief verder kunnen kijken.

En na alles wat we zo meegemaakt hebben lijkt het me inderdaad ook wel eens leuk als we positieve dingen met elkaar kunnen delen!

Monique:
Wij krijgen inderdaad ook in januari de uitslag van de onderzoeken, maar ik moet nog wel even gaan prikken voor stollingsonderzoek, dan is dat klaar als het chromosomenonderzoek binnenkomt.

We zijn inderdaad bezig met niet-zwanger worden, haha! Gewoon voor het zingen de kerk uit, dus er zit natuurlijk altijd een kans in, maar dat is dan jammer, hoor!
Inderdaad moesten we even wachten tot alle onderzoeken klaar zijn en de uitslagen bekend zijn, zodat er geen vervelende beslissingen eventueel genomen hoeven te worden.
Maar dat onderzoek doen we vrijwillig, en mocht het toch gebeuren dat, nou ja, dan hoop ik maar dat ik gewoon bij het ziekenhuis onder controle kan blijven.

In ieder geval ben ik nu al weer twee keer ongesteld geweest, keurig zoals mijn cyclus altijd al was, dus dat is wel een geruststelling en ook fijn om te weten voor als we er dalijk wel weer vol tegenaan gaan, haha!

Nou, ik zit nog op de zaak en ga nog even gauw wat afmaken, dan kan ik naar huis!!

Ariane

Terug
Bovenaan