voor corine en andere die het willen lezen

Hoi Corine

De alive studie is voor die vrouwen die meerdere miskramen hebben gehad zonder dat daar een aantoonbare reden voor was.
Ik heb eerst meerdere bloedonderzoeken gehad(o.a chromosomen)  en nog een echo om te kijken of het eitje er wel zat.
Toen die allemaal goed waren kon ik mee doen aan de studie.
Ik weet niet of ik de medicijnen heb want het kan ook zijn dat ik een placebo heb(je word ingeloot)
Ik denk haast wel dat ik ze heb hoor,want je krijgt dus ascal dat zijn bloedverdunners,en als ik nu bloed heb dan bloed ik goed,heb ook snel blauwe plekken.
Als ik nu dus de ascal heb dan ga ik met 12 weken zwangerschap over op de heparine,dat zijn spuitjes die ik dan mezelf moet toedienen.
Heb ik nu dus een placebo dan stopt dat bij de 12 weken.
Ik heb nu wel met 6 weken de eerste echo en dan geloof ik met 7 weken met 8 weken weer en dan met 10 en 12 weken maar daar kan ik het ook mis mee hebben.
Je word in ieder geval goed in de gaten gehouden en dat was voor mij erg belangrijk om mee te doen aan die studie.
Ik heb nu het gevoel dat ik serieus genomen word.
Ik weet niet hoe die arts met voornaam heet, goddijn is dr achternaam en die doet de studie ook begeleiden.
Als je nog meer wil weten zeg het dan maar.
Groetjes miranda

Hoi Miranda,

Bedankt voor je verhaal en het is inderdaad Goddijn dus we hebben dezelfde arts.
Ik ben enorm benieuwd en zal ook zeker nog een berichtje hier plaatsen.

Misschien zien wel elkaar daar nog wel eens...hahahaha

Corina

Berichtje voor Miranda, Corina en iedereen die verder geïnteresseerd is.

(Zit ik een heel verhaal te tikken, doe ik iets waardoor ik in een keer alle tekst kwijt was en het niet meer terug kon vinden)

Hoi Miranda,

Wat leuk om weer wat van je te horen. Allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangersschap.
Ik kan me je verhaal wat dit onderzoek betreft nog wel herinneren omdat het mij wel aansprak.
Zelf heb ik een gedeeltelijke herhaling van het stollingsonderzoek gekregen omdat gebleken is dat enkele waardes van de stolling (de proteïne c en de proteïne s en dan een moeilijk woord haha) af bleken te wijken.
Men wilde zekerheid hebben omdat ik namelijk na de curettage een septische shock gehad heb en men dacht dat mijn lichaam wellicht nog niet voldoende hersteld was op het moment dat ik ging prikken, 10 weken na curettage volgens de gebruikelijke procedure.

Vandaag heb ik de uitslag gekregen en de waardes blijken nog steeds af te wijken.
En hoe raar het wellicht ook klinkt, ik ben echt heel blij! Er is nu dus gewoon een oorzaak en ik weet dus dat het met medicijnen te verhelpen valt. Kijk, zekerheid heb je natuurlijk nooit, maar dat wordt nu dus wel enorm vergroot.

Ik zou in principe ook in zo'n onderzoek terechtkomen bij het Erasmus hier in Rotterdam waar men een soortgelijk onderzoek doet als in het AMC, alleen met andere medicijnen. Overigens volgens mijn gynaecoloog heeft eigenlijk elk academisch ziekenhuis in Nederland wel zo'n soort langlopend onderzoek.
De kans was dus aanwezig dat ik dan een placebo zou krijgen. Omdat mijn gynaecoloog dat niet doenlijk vind, zeker omdat er bij mij dus wat aantoonbaar is, heeft ze contact gehad met de leider van het onderzoek in het Erasmus en men vindt het inderdaad de overweging waard om mij direct het middel voor te schrijven.
Ik kan dus gewoon na een positieve zwangerschapstest contact met de huisarts opnemen die het recept dan schrijft en dan moet ik Fragmin (?) gaan spuiten, ook een bloedverdunner. Vervolgens moet ik dan zo snel mogelijk contact opnemen met het ziekenhuis voor de verdere begeleiding. Het middel moet ik dan tot na de bevalling nog enkele weken in de kraamtijd blijven gebruiken.

Ik hoop voor jou dat het onderzoek goed verloopt in die zin dat je nu inderdaad het werkelijke middel al gebruikt en dalijk op de spuitjes mag overstappen.
We zullen het hier vast wel lezen hoe het verder verloopt, toch?
Ben heel benieuwd, hoor!

En nog even speciaal voor ons Corientje, meid, ik ben zo blij!! Ik voel me zo enorm opgelucht.
Toen ik vandaag op mijn werk een geweldig hersenloze opruimklus zat te doen konden de gedachten lekker ratelen en het voelt nu echt of ik iets heb af kunnen sluiten en ik weer vooruit durf te kijken.
Nogmaals, ik stel het even uit omdat ik eerst Aar even op de eerste plaats wil zetten, maar ik ben wel weer vol vertrouwen.
Dus laat die zomer maar komen, haha!! Even van alle foute dingen als wijn, sigaretjes en hele foute kaasjes genieten om dan weer een hele nieuwe start te maken.
Alles komt goed met Aar en we houden contact hoor!!!!

Gr. Aar

Nog even een klein aanvullinkje waar ik zelf wel heel vrolijk van werd.
Omdat ik net ongesteld ben geweest zat ik even te rekenen in mijn agenda wanneer ik weer ongesteld zal moeten worden.
Nou ben ik nogal een planner   en aangezien ik nogal stipt ben heb ik iets leuks in elkaar zitten flansen in excel (ik vind het altijd wel leuk om schema-tjes te maken, doe dit dan ook veel op mijn werk).
Volgens deze berekening zou ik precies tijdens onze vakantie in september een ei-sprong hebben! En aangezien wij het tot  dan hebben uitgesteld........

Is het al september? Hahaha!!!

Fijn weekend allen,

Gr. Aar

Terug
Bovenaan