voor da77/ Diana

Hoi Diana, ik geloof niet dat wij elkaar ‘kennen’ maar je bericht bij het topic over borstvoeding viel mij op omdat je schreef na Hellp zo’n pijn aan je tepels te hebben gehad. Dat had ik ook, na Hellp. De start heb ik ook overgeslagen omdat Stijn te vroeg geboren moest worden en sondevoeding kreeg. Ik moest kolven en nu denk ik dat dat kolven de pijn heeft veroorzaakt. Heb werkelijk alles geprobeert. Weet jij wat de oorzaak van de pijnlijke tepels was?

Hoe gaat het nu met je en met je kindje. Is die gewoon/op tijd geboren?

Liefs S. mamma van Stijn 7-9-6

ps als er meer meiden met Hellp zijn, die willen schrijven graag (ik moet nog wat een plekje geven, geloof ik).

Onze dochter Marissa is 5,5 week te vroeg geboren omdat ik het Hellpsyndrome had. Ze heeft 1 week in de couveuse gelegen, ook aan de sonde en zuurstof. Het is bij ons allemaal heel snel gegaan. Mijn bloeddruk was de hele zwangerschap al hoog, op het laatst moest ik minder gaan werken. Intussen liep ik dus al voor controle bij het ziekenhuis en moest regelmatig bloed laten prikken en urine controleren.  Toen met 34 weken mijn verlof in ging had ik maandagnacht niet geslapen vanwege een vreselijke pijn in mijn maag. Toen ik de volgende ochtend bij de huisarts kwam werd ik gelijk doorverwezen naar het ziekenhuis. Daar werd weer bloed geprikt en ik mocht gewoon naar huis, maar moest wel de volgende ochtend weer terugkomen voor controle. Die ochtend was het dus al mis, en moest ik in het ziekenhuis blijven. Smiddags werd er gel ingebracht om de baarmoedermond rijp te maken. Donderdagochtend heeft de gynacologe geprobeerd de vliezen te breken omdat ik heel hard achteruit ging. Toen dat niet lukte ging het allemaal heel snel. Voor ik het wist had ik een catheter en lag klaar voor de keizersnede.Was er totaal nog niet op voorbereid. Daarna brak een hele zware periode aan. Na 4 dagen mocht ik naar huis, maar die kleine moest nog blijven. Het was zooo zielig. Zo'n klein hoopje met al die slangetjes en draadjes. Wat waren we blij dat ze naar huis mocht na 2 weken.

Ik heb het er ook nog wel moeilijk mee. Hoe is het bij jou vergaan?

Hoi Toulouse,

Mijn dochter is na 39.6 geboren dus gelukkig niet te vroeg. De pijnlijke tepels kwamen bij mij echt door dat ze verkeerd hapte. Ik had kloven bovenop mijn tepel wat erop duidt dat ze te weinig in haar mond nam bij het happen. Het kolven vond ik echt een verademing vergeleken bij haar aanleggen, dus bij mij was dat het zeker niet!
Emma doet het lekker, groeit goed. Ikzelf heb er nog een tijd last van gehad. Pas toen ze zo'n 10 weken was begon ik me weer een beetje mens te voelen. Ze is van 25 sept en sinds 2 weken ben ik weer een beetje aan het werk. 8 uur per week nu. Het verwerken is inderdaad ook bij mij nog een issue, dus ik zou het fijn vinden wat contact te hebben. Voor mijn gevoel  heeft mijn lijf me echt in de steek gelaten.  Ik zal morgen meer van me laten horen...we hebben nu bezoek....

groetjes, Diane

Hele domme vraag misschien, maar wat is HELPP?
Ik lees jullie verhalen en begrijp dat het niet niks is, maar
vraag me wel af wat het dan precies is... Ik hoop dat jullie
het niet vervelend vinden, maar ik wil het eigenlijk graag weten...

Liefs Annet

Meiden ik begin een nieuw topic over Hellp, omdat er misschien wel meer meiden zijn die mee willen schrijven alleen vind je dit onderwerp nooit onder deze naam (ahh, sorry Diana, zo bedoelde ik het niet...).
Ik had het al eens eerder geprobeert maar toen kwamen er geen reacties, wellicht lag het onderwerp toen nog te gevoelig en zijn ‘we‘ er nu wel aan toe?
Zouden jullie dan je verhaal opnieuw willen schrijven (copy, paste)? Zie maar hoor wat je doet...

Alvast dank dat jullie je ervaring willen delen!

Liefs S.

Terug
Bovenaan