voor daantje80

Hoi

Ik heb een vraagje aan je, ik zag net in jouw reactie van "hoe laat naar bed" dat jouw kindje ruim 3 weken jonger is als Kris.  Geef jij geen late voeding meer?
Ik zag dat hij vroeg op bed ligt. Kris gaat om 8 uur naar bed, maar krijgt om 11 uur nog een voeding. Geef jij al fruithapje?
Op het CB hebben ze tegen mij gezegd dat de laatste voeding tot de 6 maanden is.
Begrijp me niet verkeerd hoor, het is geen commentaar, maar ik vroeg het me gewoon af. Wij zitten altijd zo tegen onze slaap te vechten met die laatste voeding.
Fruithapje wil ik echt mee wachten tot de 6 maanden.
Liefs Ellen mv Kris (01-09-2006)

Hoi,

Het is dan wel niet aan mij gericht, maar ik reageer toch even.
Marin is van 2-9, dus een dag jonger dan jouw kindje.
Ik ben toevallig vanmorgen naar het cb geweest en daar zeiden ze dat we de laatste voeding gewoon kunnen blijven geven als ze daar behoefte aan heeft.
Als Marin die laatste voeding niet krijgt, is ze om half 3 's nachts wakker, dus we gaan er lekker mee door.
Ze drinkt dus 5 flessen van zo'n 180 ml per dag.

Liefs Annemarie

Hallo,

Tijn is inderdaad van 26-9 en krijgt sinds 18-12 nog maar 4 voedingen. Niet omdat wij daar naar toe wilden, maar omdat meneer dat zelf wil. Hij weigerde op een gegeven moment de laatste fles, hij was dan goed wakker maar drinken ho maar, hij werd alleen heel erg boos met de speen in zijn mond. Hij woog op dat moment zo rond de 6,5 kilo en ik had gelezen dat ze vanaf dat moment een fles konden gaa weigeren. Ik heb me er dus niet zo druk om gemaakt. 2 Januari is mijn man met hem naar het cb geweest. Daar waren ze er niet zo blij mee dat hij nog maar 4 flessen kreeg maar goed we hoefden hem ook niet te dwingen. Verder zeiden ze op het cb dat hij nog wel niet de leeftijd had om over te stappen naar 4 flessen maar hij heeft er wel het lichaam voor (66 cm en bijna 7 kilo). Hij krijgt in principe nog geen bijvoeding al moet ik eerlijk toegeven dat ik hem af en toe een paar hapjes fruit geef omdat ik gewoon merk dat hij vaak aan het einde van de dag (zo rond etenstijd) zin heeft in iets. Ik geef hem dan zo 2 keer per week een paar hapjes fruit en dat gaat goed. Hij kan al goed happen en vind het ook erg lekker. Ik was ook van plan om lang te wachten om iets te geven, maar omdat hij natuurlijk al op 4 flessen zit is die gedachte veranderd. Ik kijk wel heel goed naar hem of hij het goed kan verdragen en geef hem ook niet te veel.
Dus vandaar. Op zich is het natuurlijk ook wel lekker die laatste fles eraf want nu is het wel eens lekker om lekker vroeg naar bed te gaan.

Groetjes danielle

Ik heb het eigenlijk nooit geprobeerd om zijn laatste voeding te laten staan. Dat is eigenlijk omdat ik dacht dat zijn suikerspiegel dan te laag kan komen.
Maandag nog maar eens vragen op het CB.
Kris krijgt 5 flessen van 180ml met 6 scheppen. Verder geen extra voeding. Volgens mij geven jullie minder, zou ik teveel geven?
Hij drinkt wel alles op.
Groetjes Ellen

Hoi,

Nee je geeft zeker niet te veel. 5 flessen met 180 water is volgens mij "normaal" voor deze leeftijd. Ik wil Tijn alleen niet 4 * 210 water geven omdat ik dat weer erg grote flessen vind, bovendien kan dat altijd nog. En als jouw zoontje nog lekker zijn laatste fles drinkt zou ik hem er ook nog niet af halen, ik heb deze er dus afgehaald omdat hij echt niet meer wilde en hij heeft hem er dus eigenlijk zelf afgehaald.

Groetjes Danielle

Terug
Bovenaan