Voor Dani, moeder van een driftkop

Hoi meis,

Fijn hè die driftkoppies! Heb vannacht ook weer heerlijk een uur lang naar haar mogen luisteren. Vooral het mama nu weg! Maar als je dan weg gaat... oh la la... dan is het huis te klein!

Hier helpt het duidelijk uitleggen ook... alleen vannacht dus even niet... zal blij zijn als de sint weer weg is en de rust in mijn meisje kan terug keren.

Sterkte met je kleine draakje, die toch ook het allerliefste meisje van de wereld is.

Groetjes van een moeder die in slaap valt tijdens het werk

Liefs Nanda

Haha Nanda
Ja moest al lachen toen ik het ook bij jouw verhaal zag staan, haha, dacht: Ah! Een lotgenoot!

Tijden goed gegaan met driftbuien hier en als ze hem dan heeft dan is dat overdag beter te hanteren. Laat ik haar gewoon even voor wat het is, loop ik weg en vijf minuten later is ze al stukken bedaard. Knuffel en weer dikke vrienden. Is spanning wat er uit moet.

Maar in de nacht ziet dat er toch heel anders uit he, pff. Ze lag naast me, holy cow, niet gewoontjes zeg. Heb haar uiteindelijk uit mijn bed gezet, ging ze op de grond woest verder (en wat voel je je dan een slechte moeder). Maar werkt toch het beste want op een gegeven het besef van: Hee, wat doe ik hier op de grond, wil weer graag warme bed in!

Jij ook sterkte met je driftkoningetje haha!

Liefs Daan

(oh, om het gelijk maar in het positieve te draaien, -jouw kleine meisje was er toch ook al vroeg bij met driftbuitjes he-, mij is verteld door de kinderarts dat als ze al op jonge leeftijd die buitjes krijgen, dat kan wijzen op wijsheid en intelligentie haha, dus komt helemaal voor de bakker met de dames, van mij heeft ze die slimheid vast niet haha)

wil hier stiekem even op inhaken. Milo slaapt dan wel prima (bij ons in bed), maar hij was een huilbaby en een flinke driftkikker soms. En wat me opvalt is dat veel mensen je dan aankijken met een blik van "voed jij je kind eens op!". En daar gaan ze dus de fout in. Da's ook niet raar, ik had zelf ook dat vooroordeel wel een beetje na de geboorte van Lior. Ze is zo'n onvoorstelbaar goedopgevoed meisje, doet nooit iets dat niet mag en luistert naar ons. Maar meneer Milo is echt niet zo! Wat ik eigenlijk wil zeggen: meiden: kop op, het wijst inderdaad op hoge intelligentie en laat blikken en opmerkingen links liggen. Want nu ik er 2 heb (en straks 3, ik hou mijn hart vast ), weet ik heel goed dat het niet zomaar een kwestie is van opvoeden.....

Hey Steph
Je hebt gelijk hoor, ik lees of hoor wel eens een reactie... van iemand die dan schrijft: Nou! Dat gebeurt mij niet hoor! Want ik straf dat soort gedrag gelijk af of zus of zo...
Eh, oh ja? denk ik dan, wat ontzettend wijs zeg en ik haal in gedachten mijn schouders op.
Het ene kind is het andere niet.
Zelfs een vriendin zei een keer over Evi: Nou ze is wel een druk kind, zeg... Ja Evi was enthousiast en blij toen zij met zoontje binnenkwam ja!
Half uur later was Evi beetje gekalmeerd en zat ze super scheetig te spelen. Maar haar zoontje brak de boel af, hing aan de gordijnen, hield niet op met gillen en moeders zei niets
Dus, ja, mensen die het altijd zo goed doen met opvoeding, nooit problemen hebben met de kiddies en oordelen over anderen moeten misschien een brief schrijven naar The Nanny voor het geval die vrouw er mee stopt. Ze weten het vast nog beter, hehe.
groet!

Wat je schrijft is precies waar.... en dan inderdaad het   'advies' van mensen dat ze dat gewoon keihard aanpakken omdat ze niet willen dat hun kind driftig is.... tja, drift hoor ook bij het leven (en de één heeft dit meer in zich dan de ander)... Zaak is wel dat je kind daar (op een dag haha) mee om kan gaan. Onze oudste kan ook heel driftig worden. Hij is heel uitgesproken in zijn emoties, boos betekent heel boos, maar blij betekent ook heel blij. Hij is heel open en spontaan en reageert heel sterk vanuit zijn gevoel. Hij ziet alles, merkt alles op en zit ook echt overal aan (wordt wel minder nu). Hoe vaak ik daar niet op ben aangesproken. Dat ik hem gewoon harder moest aanpakken e.d. En dat zegt dan een moeder met een kindje dat nooit iets verkeerd doet... tja. Dit is niet beter of slechter dan bij andere kinderen, maar ieder kind reageert anders en heeft andere karaktereigenschappen.
En ik kan nu echt niet gaan volhouden dat ik niet weet van wie hij dat heeft..... ik vrees toch van mij haha.
Geniet van je kleine woelwater... en dat van dat wijze en intelligente, dat geloof ik meteen ;)

Groetjes, Noor mv Skip en Bo (die weer heel anders is dan zijn broer)

Terug
Bovenaan