voor de 1e keer naar de gyn

A

Anoniem

Guest
hallo

wij gaan vrijdag voor het eerst naar de gyn, in het martiniziekenhuis in Groningen.
maar wat houd zo'n 1e keer in?? ik weet dat we een gesprek krijgen over de vragenlijst die we moesten op sturen en dat  ik een gynaecologisch onderzoek krijg en mijn man een lichamelijk onderzoek. maar wat moeten we daar bij voorstellen??
het zou een half uurtje duren ongeveer is ons verteld.

wie weet dit??

gr wilma

hoi wilma,

wij gaan wo voor het eerst naar de gyn, wij hebben verder geen vragenlijst ofzo hoeven opsturen. alleen ik denk wel dat ik een inwendig onderzoek zal krijgen en nu geloof ik dat ik komende week ongi ga worden.
dus het lijkt me verstandig dat ik daar even over bel of niet?
veel succes vrijdag en laat je het even horen hoe het ging??

groetjes sandra

he sandra . moe je vandaag heen of volgende week!
ik ben erg senuachtig daar voor. hoe ishet met jou??
welk ziekenhuis moet je heen?? en hoe lang proberen jullie al zwanger te worden?? wij sinds juni 2005.

we houden elkaar op de hoogte

groetjes wilma

hoi wilma

volgende week wo moeten we heen, ben nu nog niet echt zenuwachtig. eerder opgelucht dat er (voor mijn gevoel) iets gebeuren gaat.
wij moeten in emmen naar het ziekenhuis.
wij zijn sinds eind aug 2005 bezig.
heb net 2 weken geleden gehoord dat mijn schoonzusje zwanger is, vind dat toch wel moeilijk allemaal. zij was sinds nov bezig.
ben echt heel blij voor ze maar wil het voor mezelf (ons) ook zo graag!!!
ik hoop dus dat ik haar snel volgen kan...
ik hoor  wel van je hoe het was.
sterkte in elk geval, en maak je er niet te druk om, als ik de andere meiden hier begrijp valt het allemaal wel mee.

groetjes sandra

Beste allemaal,

Wij zijn enkele weken gelden voor het eerst naar het ziekenhuis geweest.
In de Gelderse Vallei (Ede) hebben ze avond spreekuur.
Erg makkelijk wanneer je geen uitleg wilt geven aan jan en alleman.

Ik kreeg zelf een lichamelijk onderzoek door middel van een echo incusief een uitstrijkje en bij mijn mannetje hoefde de gynaecoloog alleen de ballen even te onderzoeken.

Aangezien wij nu anderhalf jaar bezig zijn zonder ook maar enig resultaat, zijn we blij dat er eindelijk actie wordt ondernomen....!

1 november moeten we terug komen en tussentijds dienen we allerlei controles te (laten) doen.

Temperaturen (1 cyclus lang), bloed prikken op de eerste menstruatiedag en aan het begin van de daaropvolgende menstruatie, zaadonderzoek en een samenlevingstest.

Groetjes kroesie

Hallo allemaal,

Ik ben Amanda en ben nu 5 weken zwanger,dit is niet zomaar gebeurd.
Mijn man en ik waren al meer dan anderhalf jaar bezig met zwanger worden maar dat lukte steeds niet,mede doordat ik een onregelmatige cyclus heb.Dat tempraturen dat ken ik ook,ik moest dat 3 maanden doen en geloof me die duren heel lang.Toen de gynaecoloog in de gaten kreeg dat ik bijna geen eisprong had moesten we aan de medicijnen,maar voordat  ik daar mee startte  moest mijn man een zaadonderzoek doen.Dat gebeurd s'morgens thuis en je moet het sperma opvangen in een potje dat  moet je dan binnen 2 uur inleveren in het ziekenhuis.Bij mijn man was het slecht tot zeer slecht.Helemaal geen hoop meer dacht ik.Een maand later hebben we in het Catherina ziekenhuis in eindhoven mijn man nog eens laten testen,maar toen waren we in het ziekenhuis zelf en was de sperma dus supervers!De uitslag was goed tot zeer goed,en zo zie je maar weer dat het een moment opname is.Ik ben toen met de medicijnen gestart genaamd CLOMID (wordt ook wel gebruikt voor ivf).Eerst moest ik  1 pilletje (50mg) p/d  vanaf de derde dag van de menstruatie tot de vijfde dag,ik moest om de anderste dag naar het ziekenhuis om te kijken of er een eisprong was,was er dus niet.Een maand later moest ik 100 mg slikken en toen had ik een hele precieze cyclus,je weet dus dan wanneer je gemeenschap moet hebben,en ja hoor het was raak.Ik noem het echt een wonder middel die Clomid.Dus meiden het is echt mogelijk om zwanger te raken,ook ik had de hoop bijna opgegeven.

Veel succes allemaal en veel sterkte en steun elkaar,

groetjes Amanda

hallo

Ik weet mijn 1e bezoekje aan de gynaecoloog nog goed, nu 3 en 1/2 jaar geleden.
ik was ook erg zenuwachtig en dacht dat er evt. een inwendig onderzoek zou plaatsvinden.
van dat alles was helemaal niks waar. We kregen een hele vragenlijst op ons afgevuurd en er werden afpsraken gemaakt voor zaadonderzoek, bloedonderzoek en inwendig onderzoek bij mij.
Probeer je over je eerste bezoekje niet al te druk te maken...
en zowiezo... je moet het maar zo zien dat de gyn er is om je te helpen jouw wens te vervullen!
succes!!!

nou we hebben ons 1e gesprek gehad. we hebben de vragenlijst die we terug gestuurd hadden besproken en ik moets bloed [rikken voor glamidia onderzoek.
mijn man reeg een potje mee en moet vrijdag a.s sperma inleveren en hier krijgen we de dinsdag hierop telefonisch de uitslag van.
verder moet ik weer een afspraak maken als ik ongi word en dan moet ik de 10e cyclus dag ongeveer terug komen voor baarmoeder foto en bloedonderzoek .i.v.m de eisprong.
en dan bespreken we hoe we verder gaan. het is ons dus mee gevallen. we hebben een vrouwlijke arts dat vond ik wel prettig

gr wilma

Terug
Bovenaan