voor de 1e keer zwanger!

hallo iedereen

Ik ben 23 jaar ben rolstoel afhankelijk en ben 4 weken zwanger, het is nog pril dat weet ik maar waren jullie ook zo bang om de 3 maanden te halen??

Voor de rest heb ik geen diee wat me te wachten staat, beetje erg spannend en eng tegelijk.
Mijn lieve man is echt super blij net als ik natuurlijk,

Verder voel ik me wel goed, ja me borsten doen erg pijn en ik heb geen idee hoe ik moet gaan liggen want ik heb s nachts constant lichte buikpijn.

Binnen kort naar de Verloskundige dus ben benieuwd! hebben jullie nog tips? of zijn er andere moeders die in een rolstoel zitten?

Groetjes mij
 
Allereerst gefeliciteerd!
Ik was er zeker zeer mee bezig. De eerste drie maanden gebeurt er zoveel.. Ook daarna geeft het je geen garanties. Ik was blij als ik de 26 weken haalde, want dan is er een kans op overleven.
Iedere zwangerschap is weer anders, en omdat je rolstoelafhankelijk bent, weet ik niet hoe dat zal gaan.
Ik heb bij de eerste zwangerschap niet veel klachten gehad, maar dat haal ik deze zwangerschap dubbel zo hard in!
Mocht je erg misselijk gaan worden en overgeven, probeer kleine porties over de dag te eten en goed blijven drinken. Elke keer weer opnieuw begonnen ondanks de misselijkheid.
Succes met het wachten en ik hoop voor je dat je een goede zwangerschap mag hebben. Ik weet dat je niet zo heel veel aan mijn verhaal hebt, dat is mijn onwetendheid bij zwangerschap en rolstoelgebruik.
 
Ook ik zit in een rolstoel, binnenshuis kan ik wel kleine stukjes "lopen". Het zal voor ons zwaarder zijn maar niet onmogelijk. Komt goed, heb vertrouwen!
Ik ben nu 6 weken zwanger.
 
Hoii bedankt voor jullie reacties, ik blij nu 6 weken te zijn ipv 4 haha verder erg moe en niet misselijk, ik probeer positief te denken en niet elke dag bang te zijn over die maanden, helaas heb ik erge negatieve berichten gekregen over me zwangerschap omdat ik in een rolstoel zit, dat is zo oneerlijk net alsof wij nix kunnen, als ik er niet inzat zouden de reacties van vrienden en fam heel anders zijn, ja ik denk datbme zwanger schap iets zwaarder zal zijn maar aan de andere kant heb ik de juiste hulp middelen, trippel stoel, scootmobiel, traplift, aangepastendouche en rolstoel boven, ik maak me niet zo veel zorgen, misschien beetje naïef maar ik bekijk het liever positief en laat me niet door me omgeving onderuithalen, ik weet heel goed dat het voor mij anders zal zijn en zwaarder maar dat ligt eraan hoe je zelf bent en alles doet, ben nog maar 23 en erg hoopvol, doorzetter, en de steun van me lieve man niet te vergten :D
 
Ik kwam bij prenatal om te orienteren op een kinderwagen omdat deze toch praktisch moet zijn als je in een rolstoel zit. Ook zij keken niet raar. Dit hadden ze ook al vaker gehad en hielpen ons een dik uur om de voors en tegens af te wegen van een kinderwagen. Vroegen ook echt door wat ik wel kon en wat niet. Moet ik dan een lage bak of juist een hoge enz enz. En juist door onze beperking vonden ze het goed dat we nu orienteren omdat je niet over een nacht ijs moet gaan. En doordat mijn man groot is moet die ook voor hem goed te bedienen zijn. En ook compact zodat rolstoel en kinderwagen meekunnen enz. Mensen maken overal een probleem van terwijl dat helemaal niet hoeft te zijn. laat ze eerst eens lekker nar hun kijken.
 
ik denk dat sommige mensen gewoon vooroordelen hebben. Nien als ik zou jouw aanpassingen in huis zie, zie ik alleen maar voordelen straks (niet met de kleinde op de trap hoeven lopen, ruimere doucehe). Geniet lekker van je zwangerschap en je zal vast en zeker een goede moeder worden.
Geniet lekker van je zwangerschap en straks als de kleine er is zullen mensen merken hoe dom ze geweest zijn met hun negatieve reacties.
 
Terug
Bovenaan