Hoi Costa,
Nou.....ik weet niet of er een speciale tip is........volgens mij is het gewoon MAZZEL hebben hoor! Maar goed, je kunt de natuur misschien wel een handje helpen? Maar te bewijzen is het in ieder geval niet.
Ik ben in ronde 12 zwanger geraakt op 36 jarige leeftijd van ons eerste kindje.
Ik heb de temperatuurmethode toegepast en daaruit bleek dat ik ongeveer tussen dag 12 en 14 de eisprong had.
De maand dat ik zwanger werd ben ik meteen na de ongi (dag 6)gestart met klussen, om de dag. (De cyclus daarvoor waren we ook "lang" doorgegeaan). Het schijnt voor de zaadkwaliteit beter te zijn als het niet al te lang "stil ligt", hahahha geen probleem.....
Verder heeft mijn man de laatste 2 maanden een tabletje met zink/calcium/magnesium geslikt, schijnt goed voor de zaadkwaliteit te zijn. Ik heb ze zelf trouwens ook geslikt; heb toen wel een ander vitaminepreparaat (Davitamon Femnatal) achterwege gelaten. Te veel viatamines is ook niet goed. Foliumzuur ben ik wel blijven slikken.
Verder leven we gezond, roken/drinken niet en eten we veel groente en fruit.
Ik heb trouwens rond de innesteling Vitamine E geslikt.
Tsjaa.............. en of ik hierdoor zwanger geraakt ben? Dat is natuurlijk de vraag.
Er moeten zoveel factoren goed zijn.......... en gewoon GELUK hebben, zoals ik al zei.
Maar te proberen valt het natuurlijk, het kan in ieder geval geen kwaad.
Succes,
SUUS